Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9) Review

Robbertje 19 april 2005, 179 views

Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9)

Pluspunten

• Design
  • Grootte
  • Ergonomie
  • Kwaliteit van de foto's

Minpunten

• Kans op rode ogen in donkere ruimtes

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Ik heb mijn Canon Digital Ixus 400 sinds februari 2004 en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Het belangrijkste is dat de kwaliteit van de gemaakte foto's geweldig is en dat de Ixus 400 ook een echte Point and Shoot camera is, met meer dan genoeg functies voor zo'n camera. De optische zoom is 3x en de digitale zoom is 4x, gecombineerd kom je tot 11x. Maar aan te raden is om zoveel mogelijk alleen met de optische zoom te werken aangezien dit de beste kwaliteit opleverd. Een minpuntje van de Ixus 400 is dat je in donkere ruimtes redelijk snel rode ogen op de foto's kun krijgen die je er dan weer met software uit moet halen. Verder gaf het formaat van de Ixus 400, de doorslag om hem te bestellen. Hij is niet langer dan en ongeveer even dik als een pakje sigaretten en ongeveer zo'n 6 cm hoog. Je kunt hem dan ook heel makkelijk overal mee naar toe nemen.

• Sandisk CF 256 MB Ultra II kaartjes
  • Windows 2000

Heb jij ook een Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9)?