Scythe Mugen Review

yori1989 23 juni 2007, 2.041 views

Scythe Mugen

Pluspunten

• Stille fan bijgeleverd
  • Passief koelen mogelijk.
  • Uniek design
  • 5(10eff.) heatpipes.

Minpunten

• Plastic clipjes voor socket 775
  • Installatie kan problemen opleveren
  • Past misschien niet in je case
  • 1 setje fanclipjes

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
De Scythe Infinity,

Een van de betere luchtkoelers op dit moment. Hij is niet de allerbeste in reviews of tests waar ze op 1 ding testen, maar de ''overall'' performance en de veelzijdigheid van het product is het een echte winnaar.

De Scythe Infinity, Een van de... of de grootste luchtkoeler op de markt

De package ziet er netjes uit, het springt echt tussen alle verpakkingen uit, de kleurtjes zijn lekker fel en ziet er druk uit! Ze zijn erg trots op hun product!

De verpakking van de Scythe Infinity

De koelers is op het eerste gezicht erg groot en zwaar. Zelfs met alle finnen van aluminium!.
De accessoires zijn prima inorde, je gooit in dit geval de socket 775 clips erin en even wat koelpasta erop.(de koelpasta die meegeleverd is, die is bagger. Ik raad men aan om Arctic silver 5 te gebruiken)
Jammer dat er maar 1 setje clipje bij zit voor de fan. Deze moet je dan weer bij bestellen, ze hadden er bijvoorbeeld 2 setjes bij kunnen doen, maar... 'tis een klein iets moet ik je toegeven :)

De scythe Infinity houdt mijn E6320 cpu koel op een snelheid van 2,52ghz. Met een voltage van 1.35V komt hij zeker niet boven de 40 graden uit!(tenzij het erg warm weer is) De fan draait dan constant op 800rpm.

De fan is zeer stil te noemen, zelfs op zijn maximale snelheid(1200rpm) maakt hij wienig lawaai, op 800rpm is hij 'echt niet te horen, en daar ben ik blij mee.

De installatie was niet zon issue bij mij, het kan wel erg krap worden in je kast met deze koeler.
De socket 775 clips zien er niet heeeel erg sterk uit(de standaard plastic pinnetjes de intel ook gebruikt voor haar boxed koelers)
De koeler is er nog niet af gevallen, ik verwacht dit ook niet. Alleen had ik liever een manier gezien met metaal.

Hij krijgt van mij een 8/10 rating,

Heb jij ook een Scythe Mugen?