Microsoft LifeChat LX-3000 Review

RoofTurkey 7 oktober 2011, 1.874 views

Microsoft LifeChat LX-3000

Pluspunten

• Werkt geweldig met Skype
  • Geweldige microfoon
  • Robuust
  • Redelijke geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen sublieme geluidskwaliteit
  • Niet uitgebreide software
  • Robuust
  • Microsoft?

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5

Ik ben nu al de trotse eigenaar van deze headset voor ongeveer één jaar en ben erg blij dat ik geen ander gekozen heb, hoewel er wel wat minpuntjes zijn.

Bouwkwaliteit

De LX-3000 is erg robuust gebouwd, hiermee bedoel ik dat hij niet snel kapot zal gaan, maar ook erg stug is en dus moet je hem heel goed afstellen om er geen last van te krijgen na een uurtje chatten. De controller die in de kabel zit werkt erg goed, maar zit in mijn geval een beetje in de weg, omdat ik wanneer ik opsta er soms met mijn been aan blijf hangen...

Geluidskwaliteit

De geluidskwaliteit is redelijk goed voor een headset met deze prijs. Geen gekraak, hoge volumes mogelijk, erg goed voor bijvoorbeeld skypen. Maar natuurlijk is het geen 7.1 Turtle Beach headset, maar eerder vergelijkbaar met een 2.1 pc speakersetje, als je het mij vraagt. Al met al ben ik erg tevreden, vooral sinds deze vooral is bedoeld voor chatten en dat kan deze heel erg goed, en de rest is alleen maar een hele leuke extra. Ook voor gaming werkt deze headset erg redelijk, maar toch prefereer ik een 5.1 speakersetje.

Microfoon

Microfoon is kraakhelder, werkt geweldig, niks over te klagen.

Software

Werkt goed, geen problemen mee gehad, maar ook geen uitgebreid programma.

Als je een low-budget headset zoekt, waarmee je uitstekend kunt chatten, dan is dit volgens mij de beste keuze. Wanneer je een headset zoekt met sublieme geluidskwaliteit, spaar dan toch even verder, want dat heeft de LX-3000 dan ook weer niet.

Heb jij ook een Microsoft LifeChat LX-3000?

Waarom is Microsoft nou een minpunt?

Zelf gebruik ik deze headset ook, voornamelijk tijdens online gamen.

De set is redelijk comfortabel maar op de mute knop na werken de andere knoppen niet, zoals de volume knoppen. Deze schijnen alleen te werken als je in een programma zit die door de headset ondersteunt wordt zoals MSN livechat en Skype. Verder is dat laatste knopje bijzonder irritant omdat als je geen Livechat installeert je met dat knopje een stom popupje te zien krijgt dat je die software moet installeren.

Het feit dat het knoppen-blokje eigenlijk altijd ondersteboven op mn bureau ligt (omdat de kabel zo stug is en alleen wilt krullen), de volumeknoppen niet met normale Windows volume controle werken en dat strontvervelende popupje altijd maar naar voren komt dat ik domme software moet installeren gaat mij uiteindelijk er toe zetten een andere headset te kopen. Voor nu voldoet tie wel :).

Verder inderdaad redele goede headet vind ik ook qua geluidkwaliteit (voor chat, niet voor muziek of gamegeluid) en een goede microfoon.
bij mij doet de volumeknop het wel altijd gewoon, ook voor windows geluid...
En sommigen haten microsoft nou eenmaal gewoon, vandaar het vraagteken erachter.