Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) Review

Nagtoralik 6 oktober 2011, laatste update op 6 oktober 2011, 2.696 views

Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)

Pluspunten

• Compact, licht en nauwkeurig

Minpunten

• Ingericht als Windows keyboard, dus de windows knop ed zijn voor mij overbodig.

In de zoektocht naar een toetsenbord/muis combi voor op de bank, kwam ik de K400 tegen als "nieuw" product.

Qua prijs zeer schappelijk en voor de functie die hij moet vervullen mijn inziens meer als voldoende.

Na het uitzoeken welke winkel hem op voorraad had, gelijk besteld en de volgende middag thuis op de deurmat.

Wat zat er in de doos:

Keyboard
USB logitech unity dongle
USB dongele extender (om de kleine dongle wat makkelijker te plaatsen)

Eerst even testen om mijn Imac, deze zag gelijk het toetsenbord en met 2 klikken was het klaar en volledig gebruiks gereed.

Na ff afstellen van de muis snelheid was hij klaar voor gebruik.

NU alleen nog ff aan de Macmini koppelen als Mediaplayer en we kunnen genieten op de bank thuis.

• Windows 7

Heb jij ook een Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)?

Bedankt voor de review. Maar... ;)
Wat ik eigenlijk alleen uit je review haal, is wat er in de doos zit en dat je Mac hem gelijk herkent.
De positieve eigenschappen zeggen eigenlijk nog het meest: compact, licht en nauwkeurig.

Wat ik mis, zijn de ervaringen met betrekking tot:
- Het maximale bereik (dat laat wel eens te wensen over), is hij storingsgevoelig?
- De toetsaanslag en de "feel" van het tobo in zijn geheel, is hij te klein of te groot?
- De werking van de touchpad. Is dat prettig, of toch liever een muis erbij? Werkt multitouch ook goed etc?

Misschien had je de review een weekje later kunnen schrijven, zodat je meer gebruikservaring kan toevoegen? (Of je zou dat alsnog kunnen doen.)

Ik ben zelf ook op zoek naar een soortgelijk apparaat, maar wil er geen 100+ euro aan uitgeven. Ik ben benieuwd naar je bevindingen! :)
Toevoeging/Update:
Ik heb inmiddels de Logitech K360 (toetsenbord) en de M325 (muis) aangeschaft. De K360 lijkt afgezien van de touchpad erg veel op de K400, ook de ontvanger is hetzelfde.

Het bereik is dik in orde met deze Unifying ontvanger.
Situatie: De HTPC (Asrock IN330) staat in een kastje dat alleen aan de voorkant open is. De bank staat daar ongeveer 3 meter vandaan.

Eerst moest ik met mijn Logitech EX100 (muis + tobo set met usb RF ontvanger aan ~1 meter snoer) de ontvanger zo dicht mogelijk bij de bank leggen zodat ik nog bereik had. Het draadloze bereik was dan 1 tot 2 meter als er niets tussen stond, dus je moest er nog recht voor gaan zitten ook en "muizen" op het randje van de bank.

Met de nieuwe Unifying ontvanger is het stukken beter. De "micro" unifying ontvanger zit gewoon achter in de HTPC. De muis en het toetsenbord werken zelfs als ik ze achter de bank houd en zelfs als ik naar de keuken loop (~ 5 meter schuin bij de bank vandaan met tafel en stoelen ertussen). Als ik in de keuken ben doen ze het niet goed meer, maar dat is ook helemaal niet nodig.

We hebben hier veel WiFi netwerken in de straat en ook veel babyfoons. Allemaal stoorzenders op de 2,4GHz dus. Maar daar heeft deze nieuwe ontvanger blijkbaar geen last van.
Bouwkwaliteit, het is en blijft plastic.... maybe een alu versie volgende keer?
Misschien nog een plaatje erbij? Ik zie nu alleen een tumbnail en dat is niet zo duidelijk.

PS: bleutooth -> bluetooth ;)
't is ook geen Bluetooth - 't is een 'logitech unity". AES encryptie, geen handshake of PIN nodig, geen ondersteuning van het OS nodig.
aangepast, foto's en AES....

thanks,

Nog even inkomen review schrijven...

Alex
Excuses voor de korte review.

Zodra ik alles geinstalleerd heb thuis zal ik een grondige review plaatsen

Incl. bereik en look en feel

gr,
@lex
Ik heb sinds kort ook dit toetsenbord, maar ik heb er weinig goeds over te vertellen.
Ontvanger zit in front usb van mijn htpc (staat op 15cm van de grond).
Ik krijg constant problemen met connectie: muis die hapert, toetsen die niet doorkomen,...
zelfs op korte afstand (2m). Wanneer ik het toetsenbord op mijn been leg en mijn been zit in de lijn van de connectie, heb ik problemen.
Ik vind hier weinig van terug van problemen met dit toesenbord, dus misschien een probleem met de hardware zelf?

EDIT: gelieve het bovenstaande te negeren.
Ik kreeg blijkbaar een slecht signaal doordat de htpc bijna op de grond stond (receiver zat in front usb poort). Wanneer ik de usb receiver via een usb kabel wat hoger leg, heb ik perfecte connectie!

[Reactie gewijzigd door h3llrais3rke op 11 januari 2012 07:10]