Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) Review

Eypo 4 oktober 2011, laatste update op 4 oktober 2011, 4.371 views

Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

Pluspunten

• Het tasje

Minpunten

• mindere geluidskwaliteit
  • mindere bouwkwaliteit

Beste Reviewlezer,

Ik heb deze in-ears vandaag ontvangen en heb ze meteen getest. Ik weet niet of oordopjes ingespeeld moeten worden oid, maar ik baseer dit review dus op het feit zoals ze net uit de verpakking komen.

Keuze
Ik heb voor deze oordopjes gekozen, omdat ik, A. mijn oude dopjes kwijt was(en weer gevonden heb... 8)7 ), B. omdat ik +- 30 euro wel een mooie prijs vind voor oordopjes. Dus zo gezegd, zo gedaan en de oordopjes bij de goedkoopste uit de PW gekocht.

Uitpakken
Nou zoals je in een andere review al kan lezen zitten de oordopjes in zo'n irritante hardplastic verpakking. Eenmaal opengeknipt kun je de oortjes er zo uithalen. Er zitten ook extra "oordophoezen" bij, zodat je 3 groottes hebt, zoals eigenlijk bij alle in-ears, zelfs de goedkoopste. Ik wist dat er ook een tasje bij zat, omdat ik dat bij de specificaties zag staan. Het was even zoeken, want deze zat in de kartonnen verpakking verstopt/geplakt.

Waar het om gaat, de geluidskwaliteit
Ik baseer mijn review in vergelijking met 2 andere in-ears die ik eerder had. Dat waren de Sony MDREX75SLS en een Sony setje waar ik het typenummer niet van weet(gekocht op Ibood, duopack voor 22 euro). Het geluid is een stuk platter bij de Sennheiser, wat ik heel erg jammer vind. Ik kan ze het beste vergelijken met de 11 euro Sony's van Ibood, omdat ik dat setje nog in bezit heb. Ik zou dit stuk nog wel wat beter uit moeten breiden, aangezien ik ze pas net 1 dag heb.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is ook minder dan van mijn "goedkope Iboodsetje". Het is sowieso allemaal fragieler, het plaatsen van de oordophoezen was een stuk lastiger dan bij mijn Sony setje, er is alleen wat dun rubber om vast te houden. Bij mij gaat het altijd mis bij de 3,5mm jack, de overgang naar de draad is vaak kapot, waardoor nog maar 1 oortje het doet. Ik heb bij deze Sennheisers veel minder vertrouwen in deze overgang. Bij het Sony setje is dat veel steviger lijkt het wel. (zie foto, links is Sennheiser, rechts is Sony)

Ik heb altijd gelezen dat Sennheiser heel goede oordopjes maakt, maar ik vind het bij dit setje toch minder. De kwaliteit van de muziek is wat minder en de bouwkwaliteit vind ik ook minder. Nou zijn dit zeker niet de duurste en beste oordopjes van Sennheiser, maar als ik ze vergelijk met Sony in-ears die ik eerder gehad heb/heb, en in dezelfde prijsklasse vallen, zijn deze oordopjes toch wel de mindere. Ik zou Sony aanbevelen ipv Sennheiser. En lees nog steeds dat het ervaringen zijn van een paar uurtjes gebruik maken van de oordopjes.

• Hp Touchpad

Heb jij ook een Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)?

Oh en ik zal proberen de review later nog wat uit te breiden, maar ik wilde iig mijn first thoughts al laten horen :Y)
ehm, die van sony zien er juist ontzettend goedkoop uit bij de 3,5mm jack, stevig in de zin van hard betekent alleen maar een scherpere overgang > sneller draadbreuk, die van sennheisser is flexibel dus beweegt de kabel niet over één rand maar over een langer stuk. en die rubbertjes moet je ook maar één keer erop zetten, daarna zitten ze gewoon goed vast, beter dat ze dan niet losschieten toch? raken ze alleen maar kwijt :)
Hmm ik heb juist meer het idee dat de Sennheiser een slechtere aansluiting heeft. Helaas is het pas mogelijk om er meer over te zeggen wanneer beide daar kapot gaan ;)
Hou er rekening mee dat deze oortjes even de tijd nodig hebben om 'in te branden'. Daarna zullen ze waarschijnlijk heel wat beter klinken.
Mijn broertje gebruikt ze al een maand of 8-9, en heeft normaal binnen het half jaar al een draadbreuk... daarbij word het gewoon door de garantie gedekt en is het dus eigenlijk niet zo'n heel groot probleem :P