AVM FRITZ!Wlan Repeater N/G (Int'l interface) Review

Jens01 3 oktober 2011, 2.043 views

AVM FRITZ!Wlan Repeater N/G (Int'l interface)

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Prima bereik
  • bruikbaar voor het streamen van muziek

Minpunten

• Lastig instelbaar
  • Ontbreken van een netwerkpoort en/of een usb poort is i.m.o. een gemiste kans
  • Redelijk duur
  • onduidelijk scherm

Beheerbaarheid Score: 2
Geinstalleerd bij familie van mij. Het was vanaf het begin een gedoe om er iets zinnigs uit te krijgen: de ondersteuning via de handleiding en internet is alleen in het duits te vinden. Uiteindelijk lukte het via T.net en andere fora om het werkend te krijgen.

De module beschikt over een digitale audiouitgang, en een 3.5 mm output die beiden geschikt zijn voor het streamen van audio. Leuke features, maar een simpele netwerkpoort, een usb poort of iets in die richting ontbreekt. de installalatie verloopt moeizaam via een webinterface en een harde reset moet bijvoorbeeld via een menu op de unit zelf gedaan worden. dit menu is bedienbaar via 3 touch-screen achtige knoppen waarvan je maar net moet weten welke knop wat doet. met een handleiding erbij lukte het aardig, al koste het mij wel een half uur. De unit is wel mooi vermgegeven met een scherm aan de voorkant die het ip adres, het bereik, het aantal aangesloten units en de snelheid voorbij laat scrollen. bovendien is het klein vormgegeven wat toch een pluspunt is. Het scherm aan de voorkant is groot, maar alles behalve duidelijk, een simpel lcd schermpje zou het beter doen. Eenmaal ingesteld deed het apparaat wat het moest doen en had ik ook op langere afstanden redelijk bereik.

Heb jij ook een AVM FRITZ!Wlan Repeater N/G (Int'l interface)?

Weet iemand of de repeaters van Fritz alleen te gebruiken zijn met de Fritzbox? Of kan je deze repeater ook gebruiken met bijvoorbeeld je Ziggo router?
Ja - dat werkt. Ik weet niet precies op welke router dat destijds was (het is inmiddels al even geleden) maar het was in ieder geval geen Fritzbox. Het staat ook op de website.
Ik heb de Fritz N/G ook in combinatie met een Netgear router.
Makkelijkste setup is uiteraard via WPS maar via de webinterface gaat ook makkelijk.
Fritz! in het stopcontact stoppen, even wachten tot die is opgestart en bij de WIFI apparaten staat
Verbinding met dat apparaat maken en standaard password 00000000 (8 nullen) gebruiken. De wizard om de repaeater in te stellen wordt vanzelf gestart. Je kiest je eigen wifi verbinding, kiest de beveiligingssoort en vult de key in en klaar is kees.
Er is sinds 2014 overigens een nieuwe firmware beschikbaar. Als je een duitstalige versie hebt, moet je de duitse firmware gebruiken en als je de engelse versie hebt, dan kies je de engelse versie.
Apparaat werkt perfect en is erg stabiel.
Weet iemand hoe je moet scrollen naar beneden voor het zoeken naar een wifi-verbinding?
want de verbinding die ik wil staat niet bovenaan dus kan ik deze niet selectere.