Logitech G110 Gaming Keyboard (Azerty) Review

azerty 23 oktober 2011, laatste update op 23 oktober 2011, 1.218 views

Logitech G110 Gaming Keyboard (Azerty)

Pluspunten

• G-toetsen
  • Mediatoetsen
  • extra ingangen
  • Game modus
  • verlichting

Minpunten

• USB hub niet genoeg power

Reden tot aankoop is uitbreiding van een tweede scherm voor mijn laptop, en omdat ik geen zin heb om op 15 cm van een 22" te zitten had ik dus een extern toetsenbord nodig voor mijn laptop. Wegens tevreden logitech klant EN bezitter van een G11 thuis, was het logisch dat ik weer voor een Logitech ging. Omdat de G11 niet meer te verkrijgen is, heb ik de opvolger gekozen...

Bouwkwaliteit

Is mijn inziens perfect, heb er na een goede maand gebruik nog geen enkele klacht over en verwacht dit niet echt. Het backlight is het zwakste punt, maar als het donker is merk je er toch niets van.

Ergonomie

Perfect voor mij, niet veel over te zeggen.

Extra aansluitingen

- USB poort. Goed maar krijg bij de meeste USB sticks wel waarschuwing voor onvoldoende stroom, bij mij hangt er dus een printer aan, wat wel perfect gaat.

- Microfooningang
- Hoofdtelefooningang.

Deze twee zijn ideaal voor mij om mijn boxen en headset op aan te sluiten die blijven staan, zo moet ik minder aansluitingen losmaken als ik mijn laptop weer eens verplaats...

Game Mode

De ondertussen welbekende (?) gamemodus zorgt ervoor dat als je aan het gamen bent de windows toets niet meer werkt, wat het minimaliseren van een spel dus verhindert.

Mediatoetsen

Boven de numpad, zijn zeer handig en het scrollwiel is een leuke feature (bij de G11 was het een draaiertje, het scrollwiel vind ik toch leuker dan).

Macrotoetsen

Helemaal links op het toetsenbord zitten twaalf G-toetsen, 6 minder dan de voorganger. Ik persoonlijk gebruik ze toch niet allemaal, dus voor mij maakt hiet niet echt uit, maar sommige mensen zullen dit misschien niet eens zijn met mij.

Deze toetsen zijn via de Gaming Software te programmeren, of via de MR toets (Macro Record).

Drivers

Meegeleverd op CD, maar wegens samen aankoop met G400 moest ik toch een nieuwe versie van het internet plukken.

Met de software kun je het volgende instellen:
- G-toetsen
- Verlichting (alle kleuren die je met rood en blauw kunt maken)

Heb jij ook een Logitech G110 Gaming Keyboard (Azerty)?

Heb die ook gehad en ik ben geswitcht naar een G510 (die imho veel fijner typt). De G510 lijkt veel op een G15 v2 met extra G toetsen.
De aanslag vond ik in het begin ook iets minder maar het went.