Acer Aspire X3300 (98.JUM7Z.T7P) Review

Dennis1812 1 oktober 2011, laatste update op 1 oktober 2011, 555 views

Acer Aspire X3300 (98.JUM7Z.T7P)

Pluspunten

• Redelijke prijs/kwaliteitsverhouding
  • Mooi vormgegeven
  • Stil
  • Allround
  • Gratis muis en toetsenbord

Minpunten

• De IGP is vrij slecht
  • Front panel is van plastic
  • Om het milieu wat mee te helpen hadden ze die bibliotheek wel mogen laten zitten.
  • Geen uitneembaar I/O panel.

Features Score: 4
Dit gaat geen uitgebreide review worden, foto's kunnen tevens niet geplaatst worden omdat het systeem in een ander kastje huist tegenwoordig.
Dit systeem heb ik augustus 2010 aangeschaft omdat ik toen nog geen verstand had van computers en mijn oude systeempje (zelfbouw door kennis, e1500 oa) wel erg langzaam werd ging ik voor deze. Heb hem voor ¤400 euro mee naar huis mogen nemen.

~~~~~unboxing~~~~

Als je de doos thuis opendoet krijg je hetvolgende:
- Een hoop piepschuim
- Een halve bibliotheek met quick start boekjes en garantieboekjes e.d
- De systeemkast zelf (mooi klein kastje, 1 minpuntje. kom ik later op)
- Een toetsenbord, met multimediakeys en het typt wel aardig, maar ik ben niet zo van de flat keys
- Een muis die het na iets meer dan een jaar gebruik nog doet, enkelt het scrollwieltje is kapot.

~~~~prestaties~~~~
In de tijd dat ik het kocht was het systeem nog niet zo achterhaald natuurlijk. Zeker de 3GB ram ga je wel merken op een geven moment, deze heb ik dan ook vervangen voor kingston valueram 8GB.
Het systeem heeft géén dedicated videokaart en de IGP is niet geweldig. Gamen gaat je er niet op lukken, filmpje kijken dan weer wel.
Het is een erg stil kastje en voor een gemiddelde consument levert hij genoeg power, internetten, tekstverwerken een filmpje kijken lukt hem allemaal wel. Een echte allrounder.

~~~~Warmte en geluidsproductie~~~~~
Geluid kan ik kort over zijn, dit is er zeer weinig. Als hij full load is en je legt je oor erop hoor je hem. Buiten dat hoor ik hem vrijwel niet (net niet volkomen stil, minstens fluisterstil) Ik heb geen decibelmeter tot mijn beschikking.
Warmteproductie viel enorm mee. Tot ik er een 5570 bijprikte. Toen kon ik mijn hand niet meer op de kast leggen zonder me bijna te verbranden. Vandaar de keuze voor een nieuwe kast. Maar de meeste mensen die een OEM PC kopen zullen er zelf geen nieuwe videokaart inzetten en om hem als het aankoopplaatje te reviewen is de warmteproductie ook gewoon goed.

~~~~behuizing~~~~
Een mooie kleine aluminium behuizing. 2 minpuntjes, hij zit bomvol met stickers en het frontpanel is van plastic. Wat zonde is als je zoon mooie aluminium case maakt en dan zo overduidelijk plastic gebruikt.
De blauwe LED is wat fel maar is nog mee te leven. De DVD drive en cardreader zitten mooi achter klepjes weggewerkt en overal is verder wel aan gedacht.
Voor de mensen die hem overzetten naar een nieuwe case is het wel een gemis dat je het I/O shield er niet uit kan halen.
DE FOTO BIJ SPECS VAN TWEAKERS KLOPT NIET. Tevens word dit systeem gewoon met win 7 geleverd in tegenstelling tot wat de site van tweakers zegt.

Heb jij ook een Acer Aspire X3300 (98.JUM7Z.T7P)?