Nikon D50 Kit (6MP, 18-55mm f/3.5-5.6, 55-200mm f/4-5.6) Review

xanmanxiii 17 juni 2007, 413 views

Nikon D50 Kit (6MP, 18-55mm f/3.5-5.6, 55-200mm f/4-5.6)

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Stevig
  • Ligt goed in de hand
  • Nikon = kwaliteit
  • Goede resolutie
  • Uitstekende allrounder

Minpunten

• heel uitgebreid pakket aan opties te verkrijgen
  • geen beeldstabilisator in het toestel

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Intussen is het al bijna een jaar geleden dat ik de nikon D-50 heb gekocht bij een winkel gevonden in de pricewatch. Als beginnend fotograaf kan je je geen beter gigitaal reflex toestel wensen (met verwisselbare lenzen).

De bediening is simpel, intutief en toch indien gewenst kan het toestel toch mooie foto's produceren met de vooringestelde programma's.

Het toestel zelf is goedgebouwd en ligt goed in de hand. Het kan ook tegen een stootje (nogal belangrijk voor een kluns als ik), maar kan best wel vervoerd worden in een degelijke zak of fotorugzak.

De bijgeleevrde lenzen zijn geweldig prijs-kwaliteit. Bij gebrek aan vergelijk en ervaring geef ik geen commentaar over de foto-eigenschappen ervan, maar gecombineerd geven zij een ongeloofelijke range.

Zou ik onmiddellijk opnieuw kopen moest ik voor de keuze staan.

Heb jij ook een Nikon D50 Kit (6MP, 18-55mm f/3.5-5.6, 55-200mm f/4-5.6)?

"De lenzen hebben een geweldige prijs / kwaliteit verhouding." Oké dan, maar als je vervolgens zegt dat je geen ervaring hebt met de foto-eigenschappen ervan, dan zit dat dus alléén in de range die zij in totaal hebben? Da's toch geen criterium om dan te zeggen dat de prijs kwaliteit geweldig is? Verder weet ik ook niet om welke lensen het hier gaat? Ik neem aan de kitlens met nog een andere?

Verder snap ik "heel uitgebreid pakket aan opties te verkrijgen" als iets negatief niet en Nikon = kwaliteit ... tja, ehh zoiets smeekt natuurlijk om een degelijke onderbouwing inclusief vergelijking met Canon, Sony en Pentax bijv!

Als je gewoon wat meer het 'waarom' uitlegt achter je beweringen, dan hebben mensen aanzienlijk meer aan deze review.