LaCie Mobile Drive 160GB (5400rpm, USB2.0, 2MB) Review

Pimz3001Newbie 25 december 2007, 1.370 views

LaCie Mobile Drive 160GB (5400rpm, USB2.0, 2MB)

Pluspunten

• Bevat (altijd?) Samsung HMC160JC
  • Slank strak kastje
  • Goede prijs

Minpunten

• Losse extra 'USB to Power' kabeltje makkelijk kwijt te raken, maar waarschijnlijk toch nooit nodig.

Mobiliteit Score: 5
Weet niet of er altijd dezelfde schijf in zit, maar tot mijn genoegen zit er een PATA Samsung HM160JC 5400rpm in.

Is zelfde behuizing als de Sweex AG000010 van rond de ¤15 die ik eerder al had gekocht en waar ik erg tevreden over ben. Meen dat ie als Sweex echter niet meer te krijgen is.

Is USB powered, met los extra kabeltje USB -> Power-'only', ipv USB kabel met extra connector voor extra power. Leuk, maar wel makkelijk kwijt te raken. Extra power overigens nog nooit nodig gehad.

Heb 'm vanavond bij Computerland opgepikt voor ¤99.
Nette prijs. Op dit moment (14-6-07) losse schijf laagste prijs online ¤94 incl. verzendkosten. Had eigenlijk alleen HDD nodig, maar voor ¤5,- toch handig 2,5'' USB caseje er bij.

Update 25-12-2007
Recentelijk begon de usb connector (chassisdeel) van de Sweex-variant erg gammel te worden en de verbinding viel ook steeds weg. Massa-punten eens goed vastgesoldeerd en alles weer OK. (Connector krijgt best wel wat krachten te verduren en af-fabriek is het erg minimaal gesoldeerd)

Heb jij ook een LaCie Mobile Drive 160GB (5400rpm, USB2.0, 2MB)?

Ik heb vandaag ook nog even naar deze drive gekeken, heb toen toch maar de Freecom mobile drive van 160GB mee naar huis genomen voor 100 euries.
Wat blijkt, zit daar ook een HM160JC van Samsung in, ik ben dus ook blij verrast.
Wat bedoel je met USB to Power? Dat je hem eigenlijk via de adapteringang moet voeden maar dat het met USB voeding ook geen probleem is?
Hij kan zijn stroom trekken uit de USB poort maar er zit ook een extra kabeltje bij om meer stroom te trekken uit een tweede USB poort. Je sluit dat kabeltje dan aan op de ronde connector die je ziet op de derde foto. In de handleiding staat dat dit alleen nodig is op sommige laptops die niet voldoende stroom kunnen leveren via één USB poort.

[Reactie gewijzigd door Admiral Freebee op 15 juni 2007 11:41]