Specificaties Bouw, Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Tropico 4, PC (Windows) Review

xs4me 26 september 2011, laatste update op 26 september 2011, 1.187 views

Tropico 4, PC (Windows)

Pluspunten

• Tropico sfeer
  • Nieuwe campagnes

Minpunten

• Niks nieuws tov Tropico 3

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Nou, zie dit meer als een toelichting. Toch om even kort aan te geven wat er schort aan deze game.

Als je Tropico sinds 2 niet meer gespeeld hebt, en je van 't genre houdt, zeker aan te bevelen!
Het is gewoon een hele leuke game waar ik uren aan kwijt ben. Je kunt een dictator spelen, een weldoener of alles ertussenin.

Echter, als je Tropico 3 gespeeld hebt, dan voegt deel 4 niet zoveel nieuws toe.
De omgevingen zijn wat mooier, de eilanden ook praktischer om er wat leuks van te bouwen, maar verder is er weinig nieuws. Het is meer een verfijnde en beter uitgewerkt versie van deel 3.

Dus voor de Tropico fans een grote teleurstelling. Er is veel meer mogelijk met deze game, maar ze zijn bij Calypso bijzonder lui geweest en proberen alleen wat te cashen zonder er wat tijd en innovatie in te steken.

Heb jij ook een Tropico 4, PC (Windows)?

Ik speel Tropico 4 ook al weer 2 maanden, vind het nog steeds een leuke game, moet wel zeggen dat ik bij de missies een cheat gebruik omdat ik het anders te moeilijk en te langdradig vind. Helaas zitten er ook een aantal bugs in de missies, zo kun je op een aantal maps geen weg leggen onder de mooie stenen bogen en op sommige smalle riggels langs rotsen. Verder vermaak ik me prima!

El President, Tropico has now reached 5 Billon peolple! Isn`t that the population of the whole world? I mean five hundred people.... :)

Muchopesos!
Over dat het spel moeilijk is valt te discussiėren, maar verder zul je bijna altijd zwemmen in het geld(wat wel jammer is soms, neemt een deel van de spanning weg). Verder ben ik het met je eens over het aanleggen van wegen, en heb ook bij die missie die je bedoelt met die stenenbogen tijden geprobeert er een weg onder te leggen wat uiteindelijk bij stom toeval lukt(helaas bij de ander boog niet). Verder een mooi spel, ik kijk uit naar Tropico 4 Zeitgeist :)
Ik ben nog niet helemaal door de campaign heen, hoewel ik soms even de mist in ga heb ik toch over 't algemeen bergen geld. Ik vind die balans inderdaad ook wat mager. Ze hadden ook veel meer met trade kunnen/moeten doen. Dat mag best wel iets meer micromanagement worden (niet als in een hoop gepiel met sliders, maar meer opties mbt politiek, trade etc) En ik mis vaak bergen detail stats om iets wat inzichtelijker krijgen. Hoeveel importeer ik nou precies? En hoeveel van wat? Hoeveel voedsel wordt er nou geconsumeerd, van wat precies, en hoeveel gaat er naar export etc ...
Verschillen tov deel 3:

Slechter:
Slechtere graphics (!), veel details zijn weggelaten en het water heeft andere shaders, tevens is er een soort level of detail engine.

Beter/nieuw:
Betere framerate
Grotere eilanden
Hogere population limit (1500 met 1.03)
Meer "endgame" gebouwen (dure gebouwen).
Mogelijkheid alle resources te importeren (voedsel maar ook grondstoffen voor de industrie)

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 26 september 2011 13:18]

Ook met cheats valt het niet mee is me opgevallen, met de code "muchopesos" krijg je slechts $100000 wat in notime weg is. Ik denk dat je de code gemiddeld 30x moet gebruiken om een missie te winnen. Mijn collega is in level 22 zonder cheats dus het kan wel ;)
Het kan ook zeker, ik heb helaas niet zoveel tijd het te spelen. Maar heb zojuist misschien 9 gehaald, moest 1 miljoen hebben op het laatst. Had al meer dan dat bij elkaar dus geld objectiefs zijn dan suf. Al is de truc veel industry te spammen en wat farms en loggingcamps en wellicht wat mines en dan hoe je eigenlijk niks meer toe te voegen en kun je bezig je bewoners blij te maken en af en toe de missie volbrengen. Tenminste zo doe ik het.

EDIT
Ik wist niet eens dat er cheats waren :+

[Reactie gewijzigd door karstnl op 26 september 2011 20:06]

Gebruik ook geen cheats, haalt het kleine beetje spanning wat er nog in 't spel zit weg. Als je gewoon een beetje wilt bouwen en er een mooi paradijs van maken prima natuurlijk, maar ik vind toch juist de economie erbij het leuker maken. Geld zien te verdienen en kijken hoever je kunt komen op eigen kracht en inzicht.

Zoals jij zegt doe ik ook, eerst bakken geld zien te verdienen, dan pas uitgeven aan wensen van de mensen en als laatste pas entertainment. Geld -> Infrastructuur -> Huizen en dan de rest.