Acer Aspire 5024WLMi (Turion 1.8GHz; 512MB; 80GB; 15,4"TFT; WXP Home) Review

TRD2Newbie 13 juni 2007, 454 views

Acer Aspire 5024WLMi (Turion 1.8GHz; 512MB; 80GB; 15,4"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Batterijduur
  • Breedbeeld
  • Persoonlijk vind ik toetsenbord prettig
  • Infrarood poort

Minpunten

• Had wat meer GB en RAM gekunt
  • Word snel warm en prestatie gaat daardoor omlaag
  • Niet zo stevig
  • Geluid kan niet zo hard

Inmiddels 1 jaar in bezit. Een prima laptop, tot nu toe heel veel plezier van gehad. Hij kan dergelijke games zoals Half Life 2 en Doom 3 redelijk aan. Wel word hij erg warm. Soms wel 65C! Maar dat is dan alleen bij intensief gamen. Voor gewone office taken blijft ie gewoon koel.

Een aantal nadelen zijn dat hij niet zo stevig is, Er zit nu een scheurtje aan de zeikant. Ook lijkt alles een beetje te buigen. De koeling is ook niet zo goed, zeker nu ik hem een tijdje heb zit er wat stof in en heeft hij grote moeite om hem koel te houden.

Het herinstalleren is perfect geregeld. Dus mocht er ooit een virus of ander windows probleem onstaan. Kun je bij het opstarten gewoon je 'recovery' disk er in doen en hij zet hem weer terug in zijn oude staat zoals je hem kocht.

Heb jij ook een Acer Aspire 5024WLMi (Turion 1.8GHz; 512MB; 80GB; 15,4"TFT; WXP Home)?

Je zou eigenlijk sommige positieve en negatieve eigenschappen beetje kunnen onderbouwen. Bijvoorbeeld deze: "Word snel warm en prestatie gaat daardoor omlaag"
Hoezo gaat de prestatie omlaag? 65c voor een mobile cpu is niet zo super het hoor.

Verder top dat je een kleine review hebt gegeven! Ervaringen zijn altijd welkom, bedankt!
misschien nog een tip: kort de specs opnoemen is misschien wel handig voor de lezers.
De CPU zal zich waarschijn terug throttlen (dus terugclocken naar een lagere clocksnelheid. Vandaar dat ook de prestaties omlaag gaan.

Ik weet niet onder welke aardkleaudt jij vandaan komt, maar 65 graden Celcius is redelijk veel voor een AMD Turion 64. Misschien dat jij een Prescott hebt, maar voor een Lancaster is het veel, ook al mag de max. temp 95 graden Celcius zijn.
een lappie wordt volgens mij altijd wel heet. 65 graden zou ik bij een mobile niet van schrikken. Ok het is heet, veel heter moet het niet worden, maar terug throttlen bij 65 graden? Nou ja het is mogelijk, maar daarom had ik graag een onderbouwing gezien :)