Freecom Classic HD, 160GB (USB 2.0) Review

Remcovanmeel 12 juni 2007, 208 views

Freecom Classic HD, 160GB (USB 2.0)

Pluspunten

• Weinig geluid, op de pings na
  • Back-up software
  • Voldoende ruimte voor een regelmatige PC gebruiker.

Minpunten

• Het is geen lichtgewicht
  • Zoemgeluid bij overdracht

Mobiliteit Score: 4
Ik heb hem nu bijna 4 maanden in bezit en hij bevalt me goed.

Hij produceert weinig geluid en biedt een goede overdrachtsnelheid. Ik heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

Ik gebruik hem als backup voor mijn programma's, muziek en office bestanden. Verder gebruik ik hem ook om images via Virtual PC te draaien en om opgeslagen radiobestanden te streamen.

De externe HD wordt geleverd met de nodige back-up software. Ik gebruik het niet, maar de software komt duidelijk over.

Ik heb nu ongeveer 50 GB gebruikt van de 160 GB en ik denk ook dat ik hem niet zo snel vol zal krijgen.

Heb jij ook een Freecom Classic HD, 160GB (USB 2.0)?

Ik heb precies dezelfde USB harddisk en ik haal op de USB2 aansluiting maximaal 24MB/s. Nette score idd.