Logitech MX610 Laser Cordless Mouse (USB) Review

pvdwNewbie 11 juni 2007, 260 views

Logitech MX610 Laser Cordless Mouse (USB)

Pluspunten

• Goede vormgeving
  • Sterk
  • Prettig materiaal

Minpunten

• Slechte ontvanger
  • Er zijn muizen die beter in de hand liggen
  • Niets aan deze muis is echt perfect

De muis is mooi vormgegeven. Of deze muis goed in de hand ligt verschilt echt per persoon. Ik gebruik de muis nu meer dan een jaar en ben ben altijd tevreden geweest over de comfort. Nu ik echter de Revolution MX van Logitech -die dan ook een stukje duurder is- in mijn handen heb gehad merk ik een ongelooflijk verschil. Sindsdien ben ik gaan letten op hoe ik mijn muis vasthoud en de muis neigt er in mijn ogen niet naar dat je hand er voor de volle 100% op rust. Ik heb echter, ook met langdurig gebruik, nooit klachten gehad.

De muis gaat met mijn 2600 mAh batterijen erg lang mee, zeker meer dan een maand. Dit terwijl ik hem echt dagelijks gebruik.

De ontvanger is van slechte kwaliteit: je kunt hem niet meer dan een halve meter van je computer verwijderd hebben (zonder objecten daartussen) want dan stoort de muis stoort enorm hinderlijk (vooral bij intensief gebruik, zoals in games). Ik heb er een USB-verlengkabeltje tussen gepropt en nu is de muis zeer betrouwbaar en secuur; ondanks het feit dat die kabel er gewoon niet tussen hoort.

De muisknoppen zijn te configureren. Er zitten knoppen op om je muziek harder, zachter of uit te zetten. Ook zijn er net boven de duim twee previous/next-knoppen te vinden die ook configureerbaar zijn. Voor mensen die een mail- en een messengerprogramma gebruiken, zijn er twee knoppen die je in kunt drukken om het desbetreffende proigramma op te starten. Ikzelf gebruik deze knoppen voor Outlook en MSN. Het scrollwiel werkt prima. Algemeen gezien liggen de knoppen goed op hun plek. Voor mij persoonlijk had de ene knop echter iets meer naar boven, voor, achter of beneden mogen zijn. Tot slot is er ook een indicator door middel van led-lampjes bovenop aanwezig en zit er aan de onderkant een aan/uit knopje. Ik zelf gebruik dit knopje echter nooit omdat de muis vanzelf aan en uit gaat.

De muis is na hem een paar keer van de trap en uit mijn handen te hebben laten vallen gelukkig nog niet stuk. De reden waarom de muis van de trap af viel is dat ik hem op mijn laptop neerzet als ik naar beneden loop.. En dan schuift de muis er wel eens vanaf ^_^ . Er kan dus zeker wel gesproken worden van bouwkwaliteit, naar mijn ervaring.

Heb jij ook een Logitech MX610 Laser Cordless Mouse (USB)?