HP Officejet Pro 8500A Plus e-all-in-one (CM756A) Review

bbob1970 21 september 2011, laatste update op 21 september 2011, 1.866 views

HP Officejet Pro 8500A Plus e-all-in-one (CM756A)

Pluspunten

• Touchscreen
  • Draadloos en Vaste netwerkaansluting
  • Dubbelzijdig scanner
  • Scan naar Mail zonder PC
  • Scan naar Directory op je HDD

Minpunten

• Het voelt niet allemaal super stevig aan (lage prijsklasse)

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Had deze all in one eigenlijk puur gekocht voor de scan functionaliteit em documenten te archiveren. Speciale scanner zijn vaak veel duurder en moeten via usb toch met een pc verbonden zijn

zonder gebruik te maken van een pc en puur via het netwerk kun je pagina's via email versturen of scanner direct naar je harde schijf. Via een google doc app zelfs naar je google docs account.

Het scanner kan via de document feeder of onder de glasplaat, enkelzijdig en dubbelzijdig, je kan aangeven in kleur, zwart wit, verschillende resoluties.

Bediening gaat via een handig touchscreen. Instellingen handig wijzigen via de ingebouwde webserver die je vanaf je pc kan benaderen.

Het printen ziet er op zich wel leuk uit maar heb liever een laserprinter, beetje vocht en de inkt gaat toch lopen.

Fax zit er ook nog op maar die heb ik nog niet gebruikt.

Voor de prijs en mogelijkheden, vooral touchscreen is het een perfecte koop. Heb deze met andere vergeleken epson heeft wel scan gedeelte maar alleen via de pc dus niet scan to email zonder pc. Anderen hebben weer geen touchscreen. Lexmark als eneige wel maar een stuk duurder en ook niet emailen zonder pc.

Heb jij ook een HP Officejet Pro 8500A Plus e-all-in-one (CM756A)?

Met zo'n apparaat heb je gewoon meteen een wat luxere scanner in huis, altijd handig. Vooral de document feeder lijkt me handig. Werkt die echt goed?

Je zegt wel "beetje vocht en de inkt gaat toch lopen", maar dat was vooral 5 jaar geleden zo. Het zal nog steeds wel zo zijn, maar steeds meer fabrikanten maken waterbestendige inkt. Of in elk geval inkt die niet meteen uitloopt en vlekt als er een druppel op valt. Mijn Canon iP4200 van 2006 heeft dat zelfs al een beetje... Hoe is dat met deze printer? Wel eerst de inkt goed laten drogen (24 uur minimaal) voor je het probeert.

Verdere tips om de review een volledige review te laten zijn; hoe ziet het met: gebruiksgemak van de overige functies, kwaliteit prints (tekst of foto), printsnelheid, inktverbruik? Als je vooral tekst print, snap ik dat je een laserprinter prefereert. En die is op de lange termijn ook goedkoper zolang je alleen zwart print. Hoe zit dat met deze?
Heb dus eigenlijk ook gekocht als luxe scanner die aan netwerk kan hangen zonder gebruik van een pc.

Alleen al voor dat gebruik vind je nergens een scanner alleen voor deze prijs.

Je kan de doc feeder zowel gebruiken voor enkelzijdige scans maar ook dubbelzijdig. dit moet je instellen vanaf het controlepaneel bij standaard instellingen voor dat profiel.

D.w.z je kan scnannen naar een netwerkmap waar je 2 profielen kan aanmaken 1 enkelzijdig en 1 dubbelzijdig.

Je kan ook resolutie instellen 75 200 300 en 600 dpi.
PDF kleur compressed, maakt kleine files maar compressie is echt maximaal en naar mijnmening te veel
PDF kleur
PDF Zwart wit
JPG kleur
JPG grijstinten
Tiff Zwart wit

Bestandnaam kun je ingeven, standaard bijv scan waarbij de printer blijf doornummeren scan0001 0002 enz of eigen naam.

Scan naar email werkt ook met profielen, zend profielen voor verschillend mailproviders als afzender, gmail werkt ook
Je kan ook versturen aan meerdere mailadressen in een adresboek of zelf intypen via het dispaly. dit geeft trouwens een qwerty toetsenbord.

Het copier gedeelte werkt ook via de doc feeder of of de vlakke glasplaat. Je kan ook hier enkel of dubbelzijdig instellen zowel scan alsook printen. Kleur/zwart wit.

Printen gaat redelijk snel, je kan ook een voorbeel maken op het touchscreen (niet via adf feeder)

Ink heb ik nu 2 dagen laten drogen, maar ja beetje natte vinger en loopt toch uit.. Was ook geen echt inkjet papier maar gewoon goedkoop 80 grams kopier papier. Zoals sommigen al opmerkten inkjet en water blijft geen goede combo tenzij je op het dure fotoinkjet papier print.

Gebruiksgemak is super met het touchscreen , snelheid is ook niets mis mee. Heb hier ook een 16 pagina kleurenlaser en die is toch sneller. Qua kostrpijs verbruik geen idee, zoals gezegd gebruik ik hem meer voor het scannen.

Wat me wel opviel is dat ik een inktindicatie zag 9 ml voor zwart en 2 ml voor de kleuren. Het lijkt er dan op dat de cartigde maar voor een klein gedeelte gevult is, zoiets als de startersets bij laserprinters. Tja inkt dat zit hem voor hp toch de winst in.
Eens met je opmerkingen, de voorlopers van dit model hadden al watervaste inkt, dus deze waarschijnlijk ook :)

De inktkosten voor deze printers is trouwens erg acceptabel, met een kleurenlaser zal je er niet onder komen in deze prijsklasse. (Althans, dat is van toepassing op mijn 6500)
De 8500 is nog wat zuiniger als de 6500. Dus dat is nog zeker meegenomen.
De 6500 maakt gebruik van de HP 920 cartridges. en de 8500 van de HP 940 cartridges.
De 940 cartridges zijn niet veel duurder maar er kunnen meer pagina's mee geprint worden.
Zelf vind ik het een super apparaat zeker voor in deze prijsklasse.

Goede scankwaliteit. lage printkosten.

[Reactie gewijzigd door sjtienuh op 21 september 2011 20:17]