Sennheiser PX 100-IIi (Zwart) Review

dcl! 13 februari 2012, 1.138 views

Sennheiser PX 100-IIi (Zwart)

Pluspunten

• goed gelud voor deze prijsklasse
  • zit prettig op het hoofd (geen druk, licht)
  • met afstandbediening

Minpunten

• de afstandsbediening heeft vanaf begin (nieuwstaat) nooit 100% gefunctioneerd: vooral het 2/3x drukken om te skippen in nummers heeft nooit lekker gewerkt
  • de jack plug is blijkbaar erg fragiel en is afgebroken in mijn iPhone

Ik heb deze gekocht na goede ervaringen met de px 100 II. De extra ingebouwde afstandbediening is erg fijn. Zelfde prima geluid als broerjte.

Ik heb wel vaak moeite met het dubbelklikken (volgend nummer) of dat werkt niet goed in mijn exemplaar. Maar gezien ik deze voornamelijk gebruik voor pauze/verderspelen, en harder en zachter natuurlijk, is dat voor mij niet echt een probleem.

Edit: na bijna een jaar gebruik is vanmorgen tot mijn grote schrik de jack plug afgebroken IN mijn iPhone. Gelukkig stak er nog een klein stukje uit, waardoor met een goed pincet deze alsnog verwijderd kon worden, maar de schrik zat er wel in!

Ga altijd heel zuinig met mijn spullen om, dus dit vind ik onacceptabele kwaliteit. Ik ben in totaal (vrij recent) 2x met het snoertje aan een stoelleuning blijven hangen waardoor de plug eruit schiet (en zo hoort het toch ook te werken?) maar daar is deze plug dan blijkbaar niet tegen bestand? Overigens vermoed ik dat door de slechte kwaliteit blijkbaar de problemen met de afstandsbediening er waren, dit was overigens al voor het blijven hangen achter de stoelleuning. Ik heb dus of een slecht exemplaar getroffen, of de bouwkwaliteit is standaard niet zo geweldig.

Update 2: ook het tweede model, gekocht mei 2013, is vandaag, januari 2014, overleden, weer eens een kant uitgevallen, plug begon ook al weer wankel te worden ondanks voorzichtig gebruik.

Helaas is dit product het geld echt niet waard. Zeer vervelend, want er is weinig keus als je afstandsbediening wil.

• iPad
  • iPhone 4
  • macbook pro 2010
  • macOS

Heb jij ook een Sennheiser PX 100-IIi (Zwart)?

Om de review niet nogmaals te editten deze update als reactie toegevoegd:
Nu ook mijn px100 aan het vaak voorkomende euvel (1 kant geeft geen geluid meer) is bezweken na 3 jaar intensief gebruik heb ik de gok genomen en nogmaals een px 100iII aangeschaft, prijzen zijn bijna door de helft gegaan.

Deze bedient een stuk beter dan mijn eerdere, dus krijg het vermoeden dat het om een slecht exemplaar ging de eerste keer, hoewel het euvel van afbrekende plug vaker voorkomt, meer mensen die daarover klagen. Toch hoop ik dat van deze de levensduur langer gaat zijn.