Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm, 120mm Review

z999 11 oktober 2011, 2.216 views

Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm, 120mm

Pluspunten

• Heel erg stil, mooi vormgegeven.
  • Geen ledjes.

Minpunten

• Plastic voelt niet solide aan.
  • Geen led voor de eventuele liefhebber.

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Ik ben al een geruime tijd op zoek geweest naar een set stille fans voor mijn watergekoelde chenbro case. En na een tijd rondneuzen ben ik op deze Enermax fans gestuit. In de 1ste plaats vond ik ze erg netjes eruit zien, met daarnaast de opgegeven 11db ( _O_ ) noise opgave.Ze draaien op 900rpm, wat voor mij meer dan voldoende is.

Deze fans worden gebruikt op een radiator en achterin de case, en zijn erg stil en fraai vormgegeven. Echter voelt het plastic waar je de schroeven in draait iets minder solide aan, niet te hard aandraaien dus. Hij heeft geen leds, wat ik juist prettig vind. Je moet niet een te grote disco hebben in je case, maar dat zal wel met smaak te maken hebben. Alles paste en ben over het geheel erg tevreden over de fans. Je hoort ze amper draaiden, ook al sta je er erg dichtbij. Zeker gezien de pc in de studio staat is dit een erg fijn gegeven. Daarbij is er met de erg fraaie prijs vrijwel geen reden meer om voor wat anders te kiezen binnen dit segment fans.

De fans kwamen in een plastic doosje samen met een stroom omvormer. Die heb ik direct weg gedaan en het geheel aangesloten op mijn fancontroller waarna ik de fans nog verder terug draaien. Ook dat gaat soepel en niks hapert op lage snelheden. Mijn radiator word goed gekoeld met 2 fans op het minimum, de fan die de warme lucht uit de case naar achter blaast is ook omlaag gedraaid en levert nog meer dan voldoende airflow.

Daar wil ik wel bij zeggen dat ik geen rasechte clocker ben, en de pc eigenlijk enkel in de studio staat. Er draaien geen games op en de hele intentie van waterkoeling is ook de afname van geluid.

Ik ben tevreden met mijn aankoop, en velen met mij. Wil je een stille fan op een laag toerental, die ook nog eens erg weinig kost?

Zoek niet verder!

Heb jij ook een Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm, 120mm?