Antec Solution SLK3700BQE (ATX, 350W, Zwart) Review

LinuxMan 30 augustus 2006, 642 views

Antec Solution SLK3700BQE (ATX, 350W, Zwart)

Pluspunten

• stille kast, met mogelijkheden om nog stiller te maken

Minpunten

• hij is vrij sober. het stoort mij niet omdat hij uit het zicht staat, maar ik kan me voorstellen dat iemand anders daar anders over denkt

Kwaliteit voeding Score: 5
Ik heb deze kast gekocht vanwege de mogelijkheden tot geluidsisolatie. De kast is vergelijkbaar met de antec sonata, maar heeft qua geluidsproductie het voordeel dat er geen gaatjes (antec logo) in de top zitten, want die blijken volgens een aantal reviews toch voor wat meer lawaai te zorgen.

Qua layout en bouw is de kast heel netjes. Zijpanelen hebben duimschrooeven en zitten op een scharnier, veel ruimte voor inbouw, en alles is stevig en solide (wellicht wat zwaar).

De kast heeft van zichzelf al een zeer stille configuratie. De voeding is zeer stil, en heeft een temperatuur gestuurde ventilator. Voeding heeft ook SATA connectors. Achterin de kast zit een 12 cm ventilator, die ik ook aan een temperatuur sturing heb gekoppeld. Deze ventilator draait in praktijk vrijwel altijd op z'n minimale snelheid, wat ook vrijwel geen geluid oplevert. De harddisks in de kast zitten dwars in de kast op rubberen voetjes, wat de koeling en trillingen in de kast zeer ten goede komt. De luchtinlaat aan de voorkant heeft een filter, echter, aan de onderkant van de voorkant zit ook een luchtopening en die zit niet achter een filter.

Ik heb de kast van een grote hoeveelheid geluidsisolatie voorzien. Tussen de voorkant en het metalen frame zit schuim, alle zijpanelen zijn vol schuim gekit, de top, en de achterkant waar geen ventilatie zit. Het deurtje dat voor de CD spelers zit heb ik ook van een schuimlaag voorzien. Dit alles maakt de kast zeer stil, hij is vrijwel niet hoorbaar.

Uitgerust met een 90nm athlon64 3000+ is ook de cpu koeling vrijwel nooit draaiend (die is via het moederbord temperatuur gestuurd), dus alleen de ventilatoren van de voeding en aan de achterkant draaien normaal op een laag toerental, dus de koeling zit wel okee.

Heb jij ook een Antec Solution SLK3700BQE (ATX, 350W, Zwart)?