Specificaties 15,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP ProBook 4520s (XX779EA) Review

VorCha 14 september 2011, laatste update op 14 september 2011, 642 views

HP ProBook 4520s (XX779EA)

Pluspunten

• Degelijke bouw
  • keyboard+numpad

Minpunten

• zwaar
  • freezed soms
  • plaatsing touchpad

Er zijn een aantal dingetjes aan deze laptop die ik toch wil noemen en mijn ervaring ermee wil delen.

Ik heb deze laptop ter beschikking voor mijn werk, ik heb er dus niet voor gekozen. Zou ik deze prive ook kiezen? Daar is het antwoord in ieder geval nee op, niet omdat de laptop slecht is, maar gewoon omdat ik andere features belangrijk vind. Begrijp ik dat mijn werkgever voor deze laptop gekozen heeft? Jazeker, zakelijk gezien is het een prima laptop voor een mooie prijs.

Er zijn een paar zaken die ik dus wil noemen, en het eerste is het toetsenbord. Naast het qwerty gedeelte is er op deze wat groter laptop ook nog plek voor een nummerieke pad. En dat is best wel handig als je cijfers wilt typen, het gaat toch sneller dan op qwerty alleen. Hierdoor is er rechtsonderaan ook nog wat ruimte voor dedicated pijltjes toetsen, geen 4 meer typen als je naar links wilt terwijl numpad aan staat.

Hierdoor ligt het qwerty keyboard iets naar links, en HP heeft daarom ook het touchpad naar links verplaatst. En dit is naar mijn mening iets te veel naar links, ik zit regelmatig met mijn linker palm of duim op het touchpad. Ik zou hem willen uitschakelen maar de hardwarematige knop of toetscombinatie heb ik nog niet gevonden.
edit; zie reacties, Roy.Williams heeft een oplossing gegeven. http://superuser.com/ques...k-4520s-running-windows-7

De laptop is degelijk gebouwd en het scherm is groot genoeg om dagelijks op te werken. Vanwege de degelijke constructie is het zeker geen lichte laptop. Ik neem hem niet mee naar huis, deels omdat hij zwaar is en deels omdat ik er thuis al 1 heb.

Het laatste puntje wat ik wil noemen is het freezen van het OS. Vooralsnog is mijn conclusie dat als ik iets te snel wissel van activiteit of heel vlug mijn trackbal beweeg dan blijft de laptop eventjes bevroren. Dit duurt maar een paar seconden maar het is zeker merkbaar. Ook tijdens het typen van deze review ging het een keer mis toen ik heel snel een paar maal de Backspace intoestte.

Heb jij ook een HP ProBook 4520s (XX779EA)?

Hierbij een link waar je kan zien dat je het touchpad gewoon kan uitschakelen op het touchpad zelf, http://superuser.com/ques...k-4520s-running-windows-7