Specificaties 650W (80 Plus Bronze), volledig modulair - Bekijk alle specificaties

XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) Review

LosGieros 13 september 2011, laatste update op 13 september 2011, 565 views

XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

Pluspunten

• Genoeg vermogen
  • Genoeg aansluitingen/kabels
  • Prima prijs

Minpunten

• Warmte

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Maandje terug deze psu aangeschafd bij mn upgrade naar i2500k en 2x6950.
Mooi verpakt in doos, leuk tasje erbij geen idee waarvoor.
Verbazend veel kabels erbij en aansluitingen op de psu. Qua geluid is hij goed, komt niet boven de andere fans uit en geen rare geluiden. Presteert naar behoren, trek met mn systeem zn 550w uit de muur wat geen problemen geeft. Wel ontwikkelt er een flinke hitte. Helaas door mn oude systeemkast krijgt hij de warme lucht van mn cpu aangevoerd, dus misschien is het niet heel terrecht dat hij zo warm wordt. Prijstechnisch kwam hij vrij goed uit de bus. Al met al prima ding na mn korte ervaring :)

Heb jij ook een XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)?

Voorbeeld review

Misschien handig als voorbeeld voor het maken van een (goede) review! :+
Ik zou persoonlijk met een setup als die jij beschrijft voor een 850 Watt PSU zijn gegaan.

Want als ik met mijn 2500K @ 4.6Ghz + HD6950 + XFX650W tijdens GTA 4 al 250 watt trek, en soms richting the 300 Watt als een grapjas de map probeert te crashen, hoe houdt jouw voeding zich dan als je wel een game speelt die Crossfire ondersteunt.

En zeker weten dat jij ook niet een luide/defecte ADDA fan in de voeding hebt zitten, ik heb namelijk de zelfde voeding, en samen met nog een paar andere tweakers hebben we last gehad van rammelende fans, ongeacht hoe snel de fan draaide.

En inderdaad dit is geen review.
Waarom zou je voor een 850 watt gaan als 650 al ruim voldoende is?
Ten eerste mijn reverentie kader is niet hetzelfde als die van jou.

Uitleg:
Voor als je besluit om je videokaarten ( 6950 ) te gaan flashen naar 6970 , meer Watt en Ampere per kaart, en mocht je de 2500K gaan overclocken, dan moet je al snel 150 watt ipv 95 watt rekenen.

Voorbeeld: 2500K stock is max 95 Watt ( volgens de specs )
HD6950 is max 200 Watt

Dus alleen al voor die 2 dingen als je die maximaal belast zit je al rond de 300Watt, aangezien hij 2x HD6950 heeft ga je dus ingame al richting de 300 Watt alleen al voor de 2 GPU's, doe daar nog een CPU van 95 Watt bij, en je zit rond de 400, voeg daar nog de HDD's + DVD/BLURAY + USB powered devices bij.

Dus mocht hij de 2 GPU's gaan overclocken of flashen + de CPU overclocken dan zit je alweer hoger qua wattage.
Hogere wattage gebruik = hogere fan RPM, dus meer geluid, ik houdt niet van geluid uit de PC, dus....

Daarom zou ik persoonlijk in zijn situatie voor een 850 Watt PSU zijn gegaan, Ik zou voor de Corsair 850 Watt zijn gegaan, deze is 100% modulair en de fan begint pas te draaien bij een belasting van 150 Watt.
En dan nog het feit dat deze 650W brons gecertificeerd is, en de Corsair is goud gecertificeerd, dit betekent een hogere efficiŽntie, dus minder stroom verspilling.
Zelfs met alles wat je zojuist vermeld zit je nog niet over 650watt heen.
Voor sommige van ons speelt geld ook nog een rol, en veel zullen een corsair AX850 watt voeding van 150 euro zich niet kunnen veroorloven.
Foutje, wilde alleen zn beknopte review maken. Ff snel zegmaar op werk :P
Maargoed 550w is echt de max wat ik trek uit de muur bij een dx11 bench met XF.
En dan zit mn proc op 4500mhz en de kaarten zn 5%oc.