Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 407 (Zwart) Review

frickY 6 september 2011, laatste update op 30 september 2014, 3.619 views

Sennheiser HD 407 (Zwart)

Prijs-kwaliteitsgewijs een uitstekend product

Pluspunten

• Vol geluid, zowel laag als hoog
  • Stevig

Minpunten

• geen

Besefte mij nooit hoe tevreden ik ben met deze koptelefoon, tot ik onlangs enkele andere heb gehoord die ik in vergelijking vooral erg vlak vond klinken.

Hoge en midden tonen zijn warm en vol, terwijl ook de lage tonen prima doorkomen. Uiteraard wordt je niet weggeblazen door de bass, maar hardcore is, net als ballads, prima te beluisteren.

Ik gebruik deze koptelefoon op mijn werk waar zijn open bouw als voordeel heeft dat ik nog steeds kan horen wat er om mij heen gebeurd, terwijl collega's mijn muziek niet horen.

Bouwkwaliteit is prima. Geen volumeregelaar in het snoer die na slijtage gaat kraken, geen oorschelpen die losraken. Gewoon een stevig maar buigzaam stuk plastic met schuimrubber voor het comfort.
Ik ben brildragend, maar heb geen enkele hinder van de koptelefoon, ook niet als ik hem uren achter elkaar op heb.

Zeker voor zijn geld bevalt hij uitstekend.

Heb jij ook een Sennheiser HD 407 (Zwart)?

Heb je niet dat na een tijdje dragen je oren heel warm en rood worden? Kan het namelijk niet lang achter elkaar op houden.
Nee, dat heb ik juist in het geheel niet bij deze koptelefoon, omdat hij 'open' is.
Bij koptelefoons met oorschelpen, zoals de pricewatch: Sennheiser HD 595 (Grijs), heb ik dat wel altijd.
Ziet er uit als een hele fijne koptelefoon, maar ik fiets vrij veel, dus ik vroeg me af...
Blijft de headset een beetje goed zitten tijdens bijvoorbeeld fietsen?
En hoe reageren de kussen op een beetje zweet?
Ik gebruik hem alleen op kantoor, dus geen ervaring met bewegingen zoals op de fiets. Maar ik vermoed dat dit geen probleem is. Hij zit stevig op zijn plek.
Ik zou me eerder druk maken om bijvoorbeeld rijwind die in je oren suist.

Ook zweten doe ik van mijn luie kantoorbaan niet. Maar kan me voorstellen dat de schelpen viezig gaan aanvoelen als ze vochtig zijn.
Ok, bedankt voor de reactie
Denk dat ik pas, het laatste wat ik wil is zweet lucht in mijn headphones :P
Wat vreemd dat ik dan net het omgekeerde heb. Mijn oren worden echt compleet warm door al dat wol die gedrukt worden tegen m'n oren. =p

Maar alsnog, hele goeie kwaliteit koptelefoon. Heb het al twee jaar en wat een prachtig geluid geeft het toch.
Is de bass ook goed...?
Zoals in mijn review staat; ook de bass is prima
Maar je hebt natuurlijk geen subwoofer op je hoofd. Verwacht geen hersenschudding. Gewoon volle diepe tonen.