ZTE Blade (San Francisco) Review

Mektheb 4 september 2011, laatste update op 15 juni 2012, 3.221 views

ZTE Blade (San Francisco)

Pluspunten

• Goedkoop !
  • OLED scherm !
  • Android
  • Licht

Minpunten

• Slechte Camera
  • Goedkope aanknop

ZTE BLADE

Specificaties :

# Android 2.1 Eclair (nieuw: of 2.2.2)
# Qualcomm MSM7227 600MHz processor
# Proximity sensor
# 116mm / 56.5 mm / 11.8mm
# 130g

Algemene beoordeling
Heb het toestel aangeschaft via iemand hier op Tweakers, nadat mijn ik mijn vriendin een HTC Desire S had gegeven.
Ter vervanging van mijn iPhone 3g 8gb is dit een prima vervanger.
Het toestel is erg licht vergeleken met een iPhone, 110g vs 133g.

Camera
De Camera van de ZTE is naar mijn mening erg slecht, als ik de Camera van de Desire S bekijk en opnames en foto's vergelijk.
Dan zie je duidelijk dat er in de fabriek gekozen is voor een "goedkope Cam"

Gebruiksgemak en scherm
Het Toestel heeft volgens de spec's een Qualcomm MSM7227 600 MHz processor with Adreno 200 GPU, waardoor naar mijn mening met een costum rom alles prima vlot en gemakkelijk te bedienen is.
Mijn vriendin is eigenaar van de Desire S die een stuk sneller is.
In gebruik heb ik het verschil nog niet gemerkt.

Scherm

480 × 800 px, 3.5 in (89 mm), 267 PPI, WVGA, OLED / TFT LCD capacitive touchscreen.
Het toestel die ik in mijn bezit heb heeft een OLED scherm van 480x800px wat er voor zorgt dat de kleuren en weergave op de telefoon echt subliem zijn.
Helemaal als erbij gedacht word dat het toestel nieuw tussen de 120 en 150 euro kost.
Helaas hebben niet alle ZTE Blade's dit scherm er zijn er ook die een normale TFT scherm ingebouwd hebben.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/ZTE_Blade voor de verschillende toestellen en spec's die allemaal onder ZTE Blade vallen.

Design
Design in mijn ogen is simpel en goed, niet teveel fratsen en ook geen plastic look. ( zie illustratie )

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Het toestel draait standaard op android 2.1 / 2.2.
Met een andere Rom kan het toestel flink verbeterd worden, wat er bij al op zat toen ik hem kreeg !
Verder heb ik wel ondervonden dat het toestel een probleem heeft met WIFI onthouden, en daarmee bedoel ik dat als er ergens een WIFI locatie is opgeslagen en het toestel komt van de stand by af en men wilt gebruik maken van internet dan doet hij niet altijd verbinden met de WIFI die er in de buurt is waarbij een synchronisatie al eerder is gemaakt.

Conclusie ( voorlopig )
Toestel is nu 2 dagen in bezit en ik ben er helemaal weg van, Android vs mijn oude IOS kies ik toch de volgende keer weer voor een Android toestel.
Het merk ZTE is relatief "nieuw" het is een fabrikant die nu onder eigen naam toestellen gaan verkopen door Europa heen, als ik het allemaal goed begrepen heb is het een concurrent van HTC.
Wat voor Consumenten en waarschijnlijk Prijstechnisch gezien altijd voordelen kan hebben.

Tweaker's Ervaringen

ZTE Blade / Orange San Francisco ervaring topic !.

Heb jij ook een ZTE Blade (San Francisco)?

Hij is inderdaad in de KPN winkels te koop. Ik heb er een gekocht voor mijn vriendin, die er erg blij mij is. De prijs/kwaliteit verhouding van dit toestel is echt hoog.
Top om te weten dank u !
Volgens de specs weegt hij trouwens maar 110 gram en geen 130, vandaar dat je het verschil met je iPhone zo duidelijk merkt.

Mijn Blade weegt 116 gram volgens mijn keukenweegschaaltje, maar dat is met een volle batterij en groter microSD-kaartje, dus dat verklaart de 6 extra grammetjes :+

edit:
Op de Telfort website heb ik hem net gevonden, maar alleen i.c.m. abonnement, geen prijs voor los toestel/prepaid te vinden.

[Reactie gewijzigd door Valentino-46 op 4 september 2011 21:09]

Kijk ook dat verklaard een hoop ( foute wikipedia dus )
Relatief slecht te krijgen in NL
Ik dacht dat je hem tegenwoordig voor €120 in een KPN-winkel kon kopen? Of is dat niet meer?
Dat kan. M'n ma heeft er één. Lag in Hengelo gewoon in de KPN winkel :)
Gewoon verkrijgbaar bij de KPN/Telfort/Hi winkel. Let op enkel alleen in de winkel, online is er niets over bekend. Zie ook: ZTE Blade: ZTE Blade beschikbaar in Nederland KPN heeft hem voor €120,- met prepaid (simlockvrij).
Dat heb ik dus geprobeerd te achterhalen, maar ik kan nergens hem online bij een provider los kopen.

Ik wou nog gaan kijken in echte winkels of ze daar wel te koop zijn.
Of ik ben erg blind maar op het internet in Nederland heb ik ze niet gevonden.
Je hebt bij de positieve eigenschappen redundant een gewone eigenschap genoteerd: "OLED scherm". Dat is over het algemeen erg nadelig wat betreft kleurechtheid.
Is een TFT dan beter? Want blijkbaar verkopen ze hier in Belgie de TFT-variant...?
Ik moet zeggen dat ik de kleuren juist helemaal geweldig vindt, maar ik heb niet gezien hoe de TFT variant eruit ziet.
Ik vind de kleuren van mijn TFT variant geweldig, maar ik heb dan geen OLED gezien ;)
goede review! :)
zie uit naar de uitbreiding! 8-)
Dank u !, die gaat er ook zeker komen.
Ik heb hem zelf ook en ik ben het eens met de minpunten die je in de review hebt staan. Ik draai momenteel CyanogenMod 7 en die werkt perfect i.c.m. de Blade!
De "Ginger Stir Fry" ROM werkt op mijn Blade een stuk soepeler dan "Cyanogenmod".

Ik heb ook een AnTuTu benchmark uitgevoerd met de laatste Cyanogen Release Candiddate (7.1.0 RC1) en de nieuwste GSF (beta 26); en daaruit bleek ook dat GSF sneller was (ong 10%)

Download hier: http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/
Dank u allemaal voor het bevestigen, maar dat is nu niet meer nodig na zoveel comments ;)
ik ga het allemaal in de review zetten.

[Reactie gewijzigd door Mektheb op 4 september 2011 22:11]

Top dat is weer meer info voor de liefhebber die er nog 1 moet !