Specificaties Bluetooth trackpad - Bekijk alle specificaties

Apple Magic Trackpad Review

Femme 4 september 2011, laatste update op 4 september 2011, 1.700 views

Apple Magic Trackpad

Pluspunten

• Perfect voor het maken van multi-touch gestures
  • Uitstekende bouwkwaliteit
  • Minimalistische en tijdloze vormgeving
  • Zeer lange gebruiksduur batterijen
  • Bluetoothverbinding werkt perfect

Minpunten

• Muis is beter voor cursorverplaatsingen

De Magic Trackpad is een leuke toevoeging voor mensen met een desktop Mac of een MacBook die aan een monitor wordt gehangen. De Magic Trackpad is vooral fijn voor scrollen en om de nieuwe gestures in Lion voor onder andere het switchen van desktop, mission control, application exposé en het tonen, het verplaatsen van windows en het tonen van de desktop mee te doen. Een trackpad is eigenlijk een must-have voor iedereen die met Lion werkt. Ik zou 'm echter wel altijd gebruiken in combinatie met een muis. Voor traditionele cursorverplaatsingen biedt een muis een hogere nauwkeurigheid en voor mij persoonlijk een betere ergonomie. Bij langdurig gebruik van de Magic Trackpad ontwikkel ik rsi-klachten. De Magic Trackpad gebruik ik daarom vooral om multi-touch gestures mee te doen.

Vergeleken met de trackpad op een MacBook Air heb ik wel het gevoel dat de Magic Trackpad iets minder gevoelig is en dat is jammer.

Ik heb twee exemplaren, één voor mijn Mac Pro en de andere voor de desktopopstelling van mijn MacBook Air. Dankzij de bluetoothverbinding heb je een cluttervrije desktop. De Magic Trackpad wordt altijd direct herkend bij het aanzetten of wakker maken van de computer. De ondersteuning in MacOS X is perfect. Je hoeft niets te doen om 'm te kunnen gebruiken. De gebruiksduur van de batterijen is zeer goed. Ik heb ze in een half jaar tijd nog niet hoeven op te laden.

De bouwkwaliteit is zeer goed en de vormgeving matched goed met zowel de draadloze als bedrade aluminium toetsenborden van Apple. De vormgeving is minimalistisch en tijdloos.

Heb jij ook een Apple Magic Trackpad?

Waarom heb je een track pad bij je MBA? Dat lijkt me een vrij zinloze toevoeging, de MBA heeft een perfect exemplaar ingebouwd!
Hij is onderdeel van de desktopopstelling van mijn MBA, samen met een Apple Wireless Keyboard en een LED Cinema Display :) .
Zowel het Magic Trackpad als die van mijn MacBook Pro vind ik erg prettig. De eerstgenoemde vind ik eerlijk gezegd het prettigste, vanwege de grotere oppervlakte. Qua gebruiksgemak verschillen ze eigenlijk nauwelijks, maar goed.