WD WD TV Live (2009) Review

pevd 2 september 2011, 1.547 views

WD WD TV Live (2009)

Pluspunten

• Stabiel
  • Prettige user interface
  • DLNA
  • Veel en goede updates

Minpunten

• Kleine afstandsbediening met weinig functies
  • Mount van een Harddisk kan lang duren, als je de harddisk laat indexeren duurt het vaak zelfs veel te lang.

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb dit apparaat nu al zo'n 2 jaar in bezit. Het is via een netwerkkabel aangesloten op mijn Internet router, via HDMI op mijn HD TV en via USB op een portable harddisk.
Gaande weg ben ik dit apparaat steeds meer gaan gebruiken omdat er steeds meer features via firmware upgrades werden toegevoegd. Het upgraden van firmware is een pijnloos proces: de media player meldt dat er een upgrade beschikbaar is en na gemiddeld 5 minuten is de upgrade uitgevoerd.

De functies op het apparaat die ik nu veel gebruik zijn:
- het afspelen van .ISO bestanden van DVD's
- het afspelen van video en audio vanaf mijn Windows 7 work station via de DLNA ondersteuning.
- het bijwerken van de aangekoppelde harddisk via SMB
Af en toe gebruik ik ook de Internet video en audio diensten die er op zitten, met name de Internet radio.

DLNA biedt veel mogelijkheden; als je bijv. een Android of iPhone apparaat hebt kan je (met de juiste app) een nummer selecteren op een Windows 7 machine of NAS en het afspelen op de media player. Als WD met upgrades blijft komen zal ik nog jaren plezier beleven aan dit apparaat.

Heb jij ook een WD WD TV Live (2009)?

ik vind dat klein zijn van die AB, juist prettig, zit op wat erop moet zitten.