Logitech Rumble Gamepad F510 Grijs Review

Giga_ 2 september 2011, 2.446 views

Logitech Rumble Gamepad F510 Grijs

Pluspunten

• Goedkoop (ook bij andere winkels)
  • Fijne ergonomie
  • Makkelijk instelbaar bij FIFA11
  • Veel knoppen
  • Overzichtelijk
  • Knap design

Minpunten

• Vage werking vibratie functie (in FIFA11)
  • Start en Slect knoppen zijn wat onlogisch geplaatst
  • Vreemd verschil in kwaliteit tussen de joystick en ronde besturing

Als diehard PC Fifa speler was ik weer is toe aan een nieuwe gamepad. Hiervoor vele trustmasters versleten en nu maar is overgestapt op een Logitech. Nu ik in een computerwinkel werk kon ik deze meenemen voor een kleine 25 euro. Een perfect prijsje!

Beoordeling
Meteen thuis begonnen met het spelen van FIFA11. En wat een genot, alle knoppen staan in 1 keer ingesteld op de standaard instellingen. En dan bedoel ik ook dat elk knopje ook gewoon goed zit. Dat was voorheen wel anders. Spelender wijs kwam ik toch achter een aantal minpuntjes. De start en de select knoppen zitten op zo'n ontzettend lastige plek als je wat kleine duimen hebt dat je je hele hand eigenlijk moet verplaatsen om die knoppen goed in te kunnen drukken. Het went maar is niet heel erg functioneel.

Het spelen werkt vlekkeloos daarentegen. De 2 "joysticks" werken perfect en lopen lekker, werken niet tegen en zijn geruisloos. In tegenstelling tot de ronde knop. (ik kom even zo snel niet op de naam) Deze heeft de neiging snel een kant te kiezen die jij niet koos, ook is deze knop van een degelijk mindere kwaliteit.

Naast de knoppen is er ook nog een probleem met de vibratie functie. Het probleem zit hem niet in dat de controller gaat trillen als je je pc opstart, wat een hartinfarct kan veroorzaken, gelukkig. De vibratie knop werkt ERG slecht in FIFA. Wanneer hij aanstaat en ook in FIFA dan zou dit moeten werken. Toch gebeurt dit maar sporadisch.

Slot
Een lang slot wil ik er niet van maken, want dat is niet nodig. Deze gamepad hoort gewoon tot één van de fijnste controllers die ik heb gehad en is daarbij nummer 1. De kleine "foutjes" zijn een bijkomstigheid en leer je aan wennen, de trilfunctie is wat lastig maar het zei zo. Als dat nou het enige moet zijn ;)

Heb jij ook een Logitech Rumble Gamepad F510 Grijs?

Heb zelf gisteren de F310 ontvangen. Nu wachten op PES en Fifa. :)

Wat betreft de vibratie. Op de Xbox 360 versie van FIfa 11 heb je ook alleen vibratie als je bijv. tegen de paal schiet. Dat soort dingen, verder ook niet.
Ik vond het hem net niet. Qua design is het wel een leuk ding en de knoppen reageren goed, maar hij is gewoon te klein. Ik heb hem een paar dagen in huis gehad, maar niet echt veel van genoten. Ik speel nu met een xbox 360 controller op de PC en dat gaat uit de kunst.
Ik heb hier nog een F510 liggen, maar de D-Pad werkt haperend.
En dat net na de garantie.
Ik vond de F510 wel een lekkere game pad voor wat race spellen zoals Dirt 2 en 3, en Grid 2.
Maar voor Call of Duty Ghosts werkt te sprint functie niet goed werken , je moet dan namelijk LS naar voren doen voor lopen en tegelijk LS indrukken voor sprinten, en dat wil bij de F510 niet goed.
De dead zone van de LS en RS pookjes zijn ook wat groot.
Ook vind ik de USB kabel die er aan vast zit wat aan de te dunne kant, als dat maar geen kortsluiting wordt na veel gebruik.

Verder vind ik hem lekker in de hand liggen, hij heeft een mooie stroeve grip door het rubberachtige materiaal wat aan de onderkant zit.

Ik heb inmiddels een Xbox 360 controller gekocht, was eerst wel even wennen doordat het LS pookje op een ander plaats zit.
Maar ben je daar eenmaal aan gewend, dat vind ik de 360 controller lekkerder spelen.
Bovendien zit aan deze controller een degelijke USB kabel.