Netgear XE104 Powerline Adapter (85Mbps, 4x 10/100Mbps) Review

EGM001Newbie 25 mei 2007, 419 views

Netgear XE104 Powerline Adapter (85Mbps, 4x 10/100Mbps)

Pluspunten

• Ziet er goed uit, simpel aan te sluiten

Minpunten

• stabiliteit, niet geschikt bij stroomgroepen overschrijdend netwerkverkeer

Beheerbaarheid Score: 4
Ik heb 3 adapters gekocht voor een verbinding van de begane vloer met de eerste en tweede verdieping. De adapters werken direkt. Netwerk verkeer naar de eerste is redelijk tot goed maar zeker geen 85 mb. In de praktijk haal ik ongeveer 65 mb. Naar de tweede verdieping is de verbinding ronduit slecht. Het bleek instabiel: veel lost packages en dan gaan de adapters continue de verbinding lopen herstarten. Snelheid max 15 mb en valt continue weg. Oorzaak is volgens Netgear de elektrische installatie, Stekkerdozen, Spaarlampen, Dimmers, Smeltzekeringen of een ondeugdelijk elektra netwerk. Het huis is echter nieuw en al die dingen zijn niet aanwezig. Na veel testen blijkt dat als het netwerkverkeer over stroomgroepen heen moet dat de adapters hier niet goed tegenkunnen. Uiteindelijk heb ik een stopkontakt op de 2e gevonden waar de stabiliteit redelijk is, snelheid blijft op ongeveer 15 mb en ik heb nu een cat5 kabel over de hele 2e verdieping moeten trekken. Als ik dit had geweten dat had ik voor veel minder geld een sterke wireless set gekocht.

Heb jij ook een Netgear XE104 Powerline Adapter (85Mbps, 4x 10/100Mbps)?