Thecus N1050 Review

mamahuhu 20 mei 2007, 449 views

Thecus N1050

Pluspunten

• goedkoop,
  • multifunctioneel: externe HD en USB-host om op vakantie foto's veilig te stellen
  • externe houder voor batterijen: klein als 'ie als externe HD gebruikt wordt
  • voeding via USB of gewone batterijen, geen lader nodig

Minpunten

• eerste twee exemplaren werkten niet, hopelijk was dit een incident
  • batterijhouder voelt wat fragiel aan
  • feedback alleen via een ERROR en OK LED.

Thecus NANO N1050 gekocht vanwege de prijs en functionaliteit. Het functioneert zowel als USB-drive, voor backups als als USB-host, om foto's van je camera te kopieren. Er zit een losse batterijhouder bij en een USB-power kabel, zodat je het altijd van stroom kunt voorzien. Het handige van een losse batterijhouder is dat ik het als gewone kleine USB-HD kan gebruiken voor als ik niet op vakantie ben.

Jammer genoeg was pas het derde exemplaar dat ik kreeg goed werkend. De eerste twee hadden problemen om op USB2.0 grote hoeveelheden data te verwerken (als USB drive en host). Verder weinig over op het web gelezen, dus ik denk dat dit een incident was.

Mijn huidige exemplaar, i.c.m. een Seageate 80GB HD werkt goed. Ik kan het als snelle USB drive gebruiken en als USB-host om foto's van mijn 350D te kopieren (PTP-mode). 1GB aan foto's duurde hiermee 5min20sec, dus ongeveer 3MB/s. Volgens andere recensies zou het met een cardreader sneller moeten gaan. Na kopiŽren geeft een rode LED aan dat het gelukt is.

Bouwkwaliteit is ok, alumnium en plastic. Mooie beschermhoes waarin ook de USB kabels passen.

Andere reviews:
PC world
Tom's hardware

Heb jij ook een Thecus N1050?