Nikon D50 (6MP) Review

Worldracing 18 mei 2007, 439 views

Nikon D50 (6MP)

Pluspunten

• Bij de Nikon D50 kun je veel accesoires erbij kopen. Zoveel dat het echt een hele dure 'hobby' gaat worden. Op dit moment beperk ik het een beetje maar een goede maat van me (die ook een tweaker is) probeert me van alles een beetje gek te maken zodat ik het met kopen.

Minpunten

• Helaas is de Nikon D50 zwaar. Met een normale kitlens is het dan nog wel te doen. Zodra je een grotere lens erop doet en een extra handgrip erop plaatst dan is het best wel jammer dat je zoveel gewicht mee moet nemen. Voor een kleine wandeling is dit overigens nog te doen, maar als je dit met vakantie mee moet nemen (met alle onderdelen erbij) dan moet je heel veel andere spullen thuis laten .

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 4
De Nikon D50 gebruik ik, net als andere D50-gebruikers, puur voor mijn hobby. Ik gebruik hem meestal voor het schieten van natuur-, portret- en sport foto's. Daarnaast heb ik er wel leuke accesoires bij kunnen kopen. Ik kan op dit moment gebruik maken van twee lenzen; een 18-50 kitlens en een Tamron 70-300 telelens. Ook beschik ik nu over een Velbon statief van een maximale hoogte van 1m45.

Binnenkort ben ik nog van plan om een 80-200 lens te gaan kopen. Alleen wil ik op dit moment wachten totdat de prijzen ervan gaan dalen. ;) Op dit moment ben ik echt zeer te spreken over de Nikon D50 en daarom raad ik deze camera iedereen aan.

Deze camera heb ik nu een kleine negen maanden in mijn bezit. Heb deze in augustus 2006 gekocht bij Foto Trinus (nu volgens mij Foto Klein).

Heb jij ook een Nikon D50 (6MP)?

Je zet de inhoud van je review ongeveer helemaal bij de eigenschapvelden... Het is juist de bedoeling dat je een onderbouwing en bespreking van het product geeft in de "body" van het artikel en daarna een korte opsomming in steekpunten geeft van positieve en negatieve aspecten van het apparaat.