Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M Review

Waste 14 mei 2007, 2.370 views

Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M

Pluspunten

• Relatief lage prijs
  • Goed alternatief voor AGP upgrade
  • Werkt nabehoren, geen complicaties
  • Inbouwen is eenvoudig

Minpunten

• Ik verwachte meer performance

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze videokaart aangeschaft ter vervanging van mijn oude Ati kaart, de 9800 Pro 128 mb.

Mijn verdere specificaties zijn:
Pentium 4: 2,6 Ghz
1 GB Ram
80 GB HDD
Gigabyte 865 PE Moederbord

Mijn motivatie ter de aanschaffing van een nieuwe videokaart was het feit dat ik steeds vaker ondervond dat bij het gamen mijn videokaart het niet meer bij kon houden. (Battlefield2, Half-life2) De games draaiden lage settings niet meer voldoende voor mij, waardoor ik tot de conclusie kwam dat een nieuwe videokaart een redelijke boost zou geven.

Ik zal verder niet al te diep op de transactie details ingaan, maar ik heb de kaart gekozen vanwege de goeie prijs/kwaliteit verhoudingen.
Het inbouwen van de kaart was opzich relatief eenvoudig, net als het installeren van de software, en alles aan de praat te krijgen.

De Performance:
Dit valt mij eigelijk, nu ik de kaart een tijdje heb een klein beetje tegen. Ik had gehoopt dat BF2 op low settings toch wel op maximale framerate zou moeten komen, maar de game blijft haken op de ~70 frames, wat opzich wel voldoende is, maar op moeilijke momenten is het nog wel even doorbijten. In vergelijking met mijn oude kaart, waarbij ik ~40/~50 frames zou halen, is dat uiteraard een redelijke voorruitgang.
Bij HL2 merkte ik het verschil tussen de grafische kaarten beter, en kon ik echt tijdens het spelen voelen dat het allemaal soepeltjes liep.

Het is moeilijk te beoordelen, voor mij althans, of het nu de videokaart is, die niet beter kan presteren, of dat de CPU de bottleneck is van de prestaties. Het zou natuurlijk goed kunnen.

Conclusie:
Ik heb achteraf geen spijt gehad van de relatief goedkope upgrade van de pc. Ik heb er weer een half jaartje mee voorruit kunnen gaan met gamen, maar ik had er toch wel ietsje meer van verwacht.

Aan de kwaliteit van de kaart is verder geen twijfel, hij fungeert nog altijd prima, is stil, koel en doet gewoon zijn werk. Geen complicaties dus.

Heb jij ook een Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M?

Sja, als je van een ATI 9800PRO naar een 7600GS gaat merk je het ook niet echt nee. :)
Ik heb dezelfde overstap gemaakt maar dan gelijk met een C2D. HL2 is op hoge settings uitstekend te spelen net als BF2, FEAR en nog een aantal grafisch intensieve games. Ik denk dat je proc. hier de grote bottleneck is en de graka toch wel redelijk afknijpt.
had je beter een 7600GT AGP genomen
Ik heb hem zelf ook gekocht ter vervanging van mijn Radeo 9800 Pro en ik was wel verrast. Battlefield 2 liep niet soepel voor die tijd en nu met alles op High in 1024*768, als een tirelier.... ;-)
Ik ben van een x1600Pro daar een 7600Gs gegaan.

Heeft mij 5 euro opgelever (jha kreeg 60 euro voor mijn oude kaart) en overgeklokt is hij echt wel beter dan mijn oude Kaart.Die niet echt kon overklokken