Specificaties 11,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad X121e (NWS5RMH) Review

Michiel121 21 augustus 2011, laatste update op 21 augustus 2011, 1.908 views

Lenovo ThinkPad X121e (NWS5RMH)

Pluspunten

• Voor alle positieve eigenschappen, zie de review.

Minpunten

• Foto's van het een of het ander mogen gerequest worden in de reacties. Specifieke vragen uiteraard ook
  • Voor alle negatieve eigenschappen, zie de review.

Ik heb deze laptop 2 weken geleden online gekocht bij Allmicro voor 511 euro, inclusief de 2 jaar 'Next Business Day On Site' garantie van Lenovo (en inclusief verzendkosten), om in aanmerking te komen voor de 100 euro cashback van Lenovo.
- Ondertussen heeft Allmicro helaas de prijs van deze laptop verhoogd naar 495 euro, en zijn er dus goedkopere alternatieven te vinden! -

Ik heb de laptop gekocht voor mijn studie IndustriŽle Automatisering. Hopelijk trekt de laptop programma's als AutoCad, maar gezien de videokaart moet dat geen probleem zijn.

De laptop bevalt mij heel goed, hij is lekker licht (1500 gram) en mobiel.
Ik ben heel slecht in reviews schrijven maar wil graag de community steunen, dus daarom doe ik het maar zo :D
Pluspunten van de laptop die niet in de productspecificaties staan:
- Laptop gaat dicht zonder klik, Macbook stijl zeg maar. Erg strak vind ik.
- Als je de laptop weer open klapt kan je binnen 1 seconden weer inloggen en heb je ook gelijk Wifi.
- Powered USB is erg handig; hiermee kan je je iPod/iPhone whatever opladen zelfs als je laptop uit staat (let er wel op dat je dit eerst aan moet zetten in het energiemanagement programma).
- Lenovo geeft je geweldige software voor o.a. batterijmanagement, backup maken en AutoLock. AutoLock houdt in dat je laptop automatisch vergrendeld als er geen toetsenbord/muis activiteit is ťn niemand achter de laptop zit (camera is constant aan).
- HDMI+VGA uitgang welke beide super soepel werken.
- De laptop is bijna geruisloos.
- Prachtig metallic-rode voorkant :)
- TrackPoint (het rode knopje) is geniaal. Je kan het makkelijk met 1 hand besturen en ook scrollen gaat heel fijn. Ik heb nooit meer een muis nodig, hiervoor heb ik ook voor Lenovo gekozen.
- Handige features onder Fn+F1 t/m F12 (o.a. volume mute, volume zachter, volume harder, externe beeldscherm opties, helderheid minder/meer, vorige/play/pause/volgende).
- De laptop is heel snel met de Dual Core 1,6ghz en 4gb werkgeheugen. Ook 300GB harddisk is ruim zat.
- Accuduur is fantastisch. De 8 uur accuduur komt de laptop ook echt na bij simpel browsen met een helderheid van onder het midden. Opladen van 0 tot 100% duurt zo'n 3 uur waarbij de laatste 5% zo'n drie kwartier duren).

Minpuntjes:
- Geen camerasoftware bijgeleverd (windows geeft ook geen camera icoon weer bij 'Mijn Computer')
- Hinderlijk lampje naast de camera als die in gebruik is
- Ingang voor netstroom zit aan de rechter kant. Kan hinderlijk zijn als je een muis gebruikt.

Sidenotes:
- De laptop heeft Bluetooth, maar dit is wel lastig te vinden. De enige manier volgens mij is Fn+F5 en daar kan je tevens Wifi uitzetten.
- Toetsenbordindeling is ietwat vaag. Niet hinderlijk, maar ik had bijv. niet verwacht dat de PrintScreen tussen Ctrl en Alt zou zitten...
- De speakers zijn beter dan ik had verwacht. Ze kunnen redelijk hard al zit er natuurlijk amper bass in.
- Bij simpel browsen gebruikt de laptop een luttele 8 watt; hoe krijgen ze het voor elkaar!

Windows Prestatie Index (schaal van 1,0 t/m 7,9)
Processor: 3,8
Geheugen: 5,7
Grafisch: 4,2
Grafische weergave voor spellen: 5,7
Primaire harde schijf: 5,9

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad X121e (NWS5RMH)?

Hoi Michiel,

Ik heb een vraagje wat betreft de HD playback van een 720p film. Kan hij dit aan zonder lag/stotteren e.d.?