Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66) Review

Swier 10 mei 2007, 317 views

Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66)

Pluspunten

• Prima prestaties, als het werkt. Ik had IDE-150 controllers op het moederboard, en je merkte haast geen verschil. Eenvoudige installatie. Als ie het blijft doen, een prima ding.

Minpunten

• Onbetrouwbaar, bij mij hebben ze het nog geen jaar volgehouden, terwijl de leverancier ze garandeert voor twee jaar... Vertoont op onverwachte momenten intermitterende fouten en wil dan niet opstarten.
  • Alleen een volledige herstart helpt dan.
  • Ondersteuning van CD's en DVD's is shaky op zijn best. Mijn CD- en DVD drives uit 2003 konden er niet mee overweg...(in 2004)

Drivers en support Score: 3
Ik heb twee van deze units gehad. Met de eerste had ik eerst problemen met de driver die niet wilde werken. Verder was de ondersteuning van (toen nog) relatief nieuwe CD en DVD-drives onvolledig te noemen. Promise beripe zich daarover op het feit dat de units anders onbetaalbaar zouden worden. Eenmaal werkend voldoet de unit, hoewel hij af en toe niet goed opstart. Binnen een jaar ging de unit kapot. Mijn toenmalige leverancier heeft hem keurig vervangen. Helaas, ook de tweede ging binnen een jaar kapot, terwijl ik er helemaal geen rare dingen mee deed.
Helaas is de hardware leverancier inmiddels gestopt.

De reden voor aanschaf was het feit dat mijn moederboard (AOpen) niet helemaal volgens de standaard functioneerde, waardoor ik de harddisks niet kon onderhouden. Met de Promise controllers lukte dit wel. Inmiddels is mijn leverancier gestopt, en Promise weigert om de unit te vervangen ondanks dat ze adverteren met 2(!) jaar garantie... Ik ben voorgoed genezen van Promise...

Heb jij ook een Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66)?