Logitech diNovo Edge (Qwerty) Review

FLYhard 18 november 2010, 1.717 views

Logitech diNovo Edge (Qwerty)

Pluspunten

• Design
  • platte toetsjes
  • tochpad muis
  • media knoppen, maar niet met zo een F-lock toets die nog al eens blijft aan staan waardoor je je F-toetsen niet kan gebruiken.
  • geen numpad, dus kleiner in de breedte

Minpunten

• volume slidder bij daglicht
  • geen numpad
  • service van logitech

Het is een supper gaaf uitziend product, en het typt als geen ander toetsenbord waar ik ervaring mee heb. zou ook nooit geen andere meer willen.

Ergonomie
Alles zit gewoon op de juiste plek, even wennen aan de enter toets, maar voor de rest alles goed, enige nadeel is misschien geen numpad, maar daardoor is het wel een kleiner geheel.

Functionaliteit
Goed, er zit zelfs een muis ingebouwd voor wanneer je bijvoorbeeld even niet bij je muis kan omdat je op de bank via je pc een film zit te kijken.
ook handig zijn de zoemknopjes aan de linkerkant waarmee je de lettergrote van pagina's kan vergroten zodat het ook op afstand leesbaar is. de scrolwiel gebruik ik eigenlijk weinig, maar werkt goed.
verder zitten alle media bedien knoppen er op en mooi weggewerkt onder een ledje dat op licht wanneer je op de "Fn" toets drukt.

Vormgeving
Tja wat moet ik zeggen, "i love the design" helemaal geweldig!

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is bagger.
Na de eerste paar weken ging bij mij de 'knop' om het geluid harder en zachter te zetten 'stuk'
Nadat ik hier naar logitech over gemaild had kreeg ik een reactie dat ik het toetsenbord niet buiten moest gebruiken.
(en dat terwijl ik in de mail vertelde dat ik het binnen gebruik)
Ik had zo iets van dan zet ik de mogelijkheid om het geluid met het toetsenbord te regelen wel uit.
Maar na een aantal jaar blijf ik het vervelend vinden en ook schakelt de functie zich naar verloop van tijd weer in. Hierdoor gaat zo maar ineens je muziek harder of zachter. :(

De prijs is misschien een groot nadeel, het kost een berg, maar dan heb je ook wel iets moois
Voor deze prijs verwacht je een dergelijk toetsenbord dat is het helaas niet :(

Voor mij is dit het laatste high end (want daar moet het toch wel onder vallen) wat ik van logitech gekocht heb.

Heb jij ook een Logitech diNovo Edge (Qwerty)?

Ik vind de prijs echt belachelijk en wat ik me afvraag wat is nu echt de meerwaarde van dit toetsenbord t.o.v. andere draadloze toetsenborden?

Ok het is een stukje kleiner maar verder..
Hij typt echt goddelijk, Mijn ouders hebben hem ook, maar dan gewoon voor de computer,

Hij typt echt vet anders dan normale Logitech tb's en met die oploader kan mijn vader het tb ook mooi stofvrij houden

Mijn ouders willen er iig niet meer vanaf :z
Toetsenbordje ziet er gaaf uit, maar die prijs mag eerst wel eens naar <75 euro voordat ik er ook maar een moment over ga denken.