NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) Review

ejay79 9 mei 2007, 269 views

NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart)

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • DVD branden is snel, ook RW.
  • Licht fysiek beschadigde schijfjes branden prima.

Minpunten

• Audio CD werkt slecht.

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 4
Gezien de prijs heb ik in mei 2006 deze brander gekocht.
Installeren ging prima, Nero 6.6 kan er prima mee overweg.
Ik gebruik deze brander voornamelijk om DVD+RW's te branden, wat prima werkt. Snelheid is goed, m'n PC kan de buffer prima vullen.
Nadeel vind ik het branden van audio CD's. Dit gaat nagenoeg altijd mis, omdat de nummers altijd, op onregelmatige basis overslaan.
Ook als ik brandsnelheid zo laag mogelijk zet, heb ik deze problemen.
Detail hierbij is dat ik CD's minimaal op 16x kan branden, terwijl ik, voor een goede kwaliteit ook 2 of 4x prima vindt.
Of dit nou aan Nero/Windows ligt of aan de brander?

Volgende keer koop ik weer een Plextor, ook al ik deze 2 3 keer zo duur.

Heb jij ook een NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart)?

Ik vind dat je deze brander nogal hoog rate, aangezien deze helemaal niet goed audio cd's brand. Ik zou het dat een waardeloos product vinden.