Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion g7-1135sd (LS562EA) Review

Mustii_93 17 augustus 2011, 3.337 views

HP Pavilion g7-1135sd (LS562EA)

Pluspunten

• Mooi, groot scherm
  • Goed keyboard
  • Groot Touchpad
  • HardDisk & RAM
  • werkt lekker snel

Minpunten

• Batterij
  • Geen BlueTooth

Ik besloot om deze laptop te kopen, omdat de prijs me wel aantrekte, vooral als ik naar de specificaties kijk, en waar ik hem voor wil gebruiken, en dat is eigenlijk voor school en toch wil ik ook lekker kunnen spelen zonder drie uur hoeven te wachten voor het spel te starten. Blijkt dat ik een goede keuze gemaakt hebt met deze laptop, want hij is snel :D :D
Ik heb al eerder laptops gehad, en ook gebruikt natuurlijk maar deze is toch een beetje speciaal (Misschien omdat het de eerste is die ik ook echt zelf heb gekocht, en niet me vader :P)

Verpakking & Eerste keer opstarten
Verpakking
De laptop zit lekker goed verpakt, tussen karton en luchtzakjes en is heel makkelijk er uit te halen.
Gewoon letterlijk uit de doos halen, kartonnen zijkantjes weghalen en hopsadikee, je kan hem gebruiken.

Eerste keer Opstarten
Je hoeft hem niet meteen op voeding te zetten, batterij is van te voren deels opgeladen.
Het opstarten gaat lekker snel en je krijgt meteen de kans om het in te stellen zoals jij wilt, de basics.
Username, Wachtwoord, Wifi verbinding en wat andere instellingen.
Na het instellen (Duurde maar ongeveer 5 minuten), is hij dan ook echt klaar voor gebruik.
Hij verbindt lekker snel met het internet.
De geinstalleerde programmas zijn bijna allemaal van HP, die je 'helpen' met de laptop instellen, en updates installeren etc.
Je hebt dan ook Norton Antivires 60-days trial er bij, niet echt nodig maar ja.

Dagelijks gebruik
Ik heb de laptop nu al bijna een week, en hij bevalt me echt.
Hij start nog steeds lekker snel op, zelfs met veel programma's die tijdens start-up aan gaan, zoals Skype & MSN. Windows zelf start ook lekker snel op.
Het groote scherm is mooi als je er recht voor zit, zoals dat meestal het geval is met laptops, als je van een hoek kijkt, kan het wel wat donkerder worden.
De touchpad & Keyboard went lekker snel, en zit goed gepositioneerd.
De touchpad knoppen voelt soms wel beetje goedkoop aan, vooral als je veel klikt.
Je kan de touchpad makkelijk aan-en-uit zetten, en je kan hem automatisch uitzetten als je een ander USB Muis/Pointing Device aansluit.
Je kan de Hard Disk soms wel horen, als je veel aan schrijven/lezen bent, maar anders hoor je hem niet.
Zoals ik al zei, ik wou hem ook voor spelletjes O-) Dus heb ik ook spelletjes geinstalleerd, en ik moet zeggen, ze werken lekker vloeiloos en starten snel op, misschien niet zo bijzonder maar toch.
De laptop zelf start ook snel op, zelfs met programmas die bij Start Up opstarten zoals Skype & WLM.
Wireless verbindt lekker snel, en als je opstart, heeft hij meteen verbinding

Minpunten
Grootste minpunt is toch de batterij.. Hij gaat maar 3 uurtjes mee, maar zelfs zonder voeding, dus op batterij voeding, werkt hij goed.
Nog een minpunt is dat hij geen BlueTooth heeft.

Ik ben erg blij met deze aankoop, vooral omdat ik het zelf gekocht heb, maar toch omdat hij lekker snel is, doet wat hij moet doen, en wat ik had verwacht van de laptop.
Ik kan hem echt aanraden aan iedereen die een mooi, makkelijk te gebruiken laptop die niet te duur is.

Heb jij ook een HP Pavilion g7-1135sd (LS562EA)?

Misschien handig om je review wat verder uit te breiden met b.v.:

Welke hardware zit erin? Type processor, snelheid, type videokaart (onboard Intel of een losse Geforce/Radeon? Hoeveel geheugen? SSD of normale hardeschijf.

Verder kan je nog heel veel dingen schrijven over b.v. het scherm, hoe groot (aantal inch), de kijkhoek, maximale resolutie etc.

Wat is de reden dat je b.v. juist deze laptop hebt gekocht en niet een andere vergelijkbare van een ander merk?

Kortom, zou ik deze review of verder uitwerken of het gewoon laten bij de basis review (die met het geven van sterren).
Hij was wat uitgebreider maar mijn account logde uit, en ik moest het allemaal opnieuw doen..

[Reactie gewijzigd door Mustii_93 op 17 augustus 2011 14:03]

Kan er in deze laptop ook een 2e harddisk geplaatst worden?
Nee, je kan wel natuurlijk een externe harddisk gebruiken
Hoe zit het met de aansluitingen op deze laptop ?
Niet slecht,
DVD Rom, 1 USB port & Power zijn aan de rechterkant
AVG, Internet kabel, HDMI-Out, Twee USB ports, Externe Mic & speaker & SD Card Reader aan de linker kant.