Samsung SyncMaster 910N (19", 25ms, D-sub) Review

sverzijl 19 april 2005, 291 views

Samsung SyncMaster 910N (19", 25ms, D-sub)

Pluspunten

• mooi design
  • redelijk/goed beeld

Minpunten

• ghosting
  • geen DVI

Ik heb de Samsung 910N uit pure noodzaak gekocht toen mijn NEC 22" CRT in het weekend opeens was overleden en ik geen geld meer in het repareren van een inmiddels 4 jaar oude CRT wilde steken. Gelukkig waren er de HCC dagen in datzelfde weekend (nov 2004), dus ik snelde me naar Utrecht om een leuk/goedkoop TFTtje uit te zoeken. Ontzettend veel TFTs gezien daar en uitgekomen op de 910N. Had gehoord dat BenQ schermen geweldig waren, maar naast de 910N gezien was ik het daar absoluut niet mee eens.

Het design van de 910N is mooi, de beeldkwaliteit is redelijk tot goed, maar niet super (wel vergeleken met mijn NEC 22" CRT overigens). De gedachte toen was al om alvast 1 van de 2 TFTs te kopen voor een dual-monitor setup. De 910N zou daarbij als 2e monitor fungeren. In jan 2005 heb ik hierbij een bijpassende Samsung 193P bijgeplaatst, welke een nog veel betere beeldkwaliteit geeft.

Desalnietemin is de 910N een leuke/goedkope(re) TFT. Grote minpunt is de ghosting bij deze monitor (25ms). Deze is overduidelijk aanwezig bij games. Niet zo'n probleem voor mezelf aangezien ik weinig games speel. Voor hardcore gamers is deze monitor niet geschikt. Ook heeft deze monitor geen DVI ingang, maar kan alleen analoog worden aangesloten.

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 910N (19", 25ms, D-sub)?