Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US) Review

Drewster 4 mei 2007, 317 views

Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)

Pluspunten

• Zeer ergonomisch,
  • mooi uiterlijk,
  • veel bruikbare functie toetsen.

Minpunten

• Opdruk van de toetsen vervaagd snel.
  • Groot

Ik gebruik al verschillende jaren ergonimische keyboards thuis en ik kan eigenlijk niet meer zonder. Ik heb de MS natural 4000 gekocht omdat mijn oude natural aan vervanging toe was en er eigenlijk geen concurentie is, wat ik eigenlijk niet begrijp omdaat het typen met een natural keyboard zoveel aangenamer is.

Het is een behoorlijk groot keyboard door de geintegreerde pols ondersteuning en de extra toetsen aan de bovenzijde, je moet er wel ruimte voor hebben op je bureau. Hij ziet er wel redelijk sjiek uit, helemaal in zwart met een soort neplederen bedekking van de pols steun.

Zoals ieder keyboard zitten er uitklapbare voetjes aan om de boven zijden te verhogen en tevens zit er een plastic steun bij die je kan bevestigen onder aan de voorzijde zodat die onhoog gaat. Persoonlijk gebruik ik de verhoging onder de pols steun niet en heb ik het keyboard vlak liggen, ik denk dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft.

De extra "media" knoppen zijn zeer handig vooral de twee knoppen voor vooruit en achteruit in de buurt van de duimen, ik heb ze zo ingesteld dat ze volgend en vorig nr uit de afspeel lijst van mijn audio speler bedienen. De andere knoppen doen wat ze moeten doen en tevens zijn er 5 genummerde knoppen die zelf te definieren zijn. De enige knop die ik niet zo handig geplaatst vindt is de scroll knop tussen de twee halfde van het keyboard deze kan ja alleen bedienen door je hand van de toetsen af te halen.

Zelfs als 6 vingerige typer vind ik het een prima keyboard, het is helemaal niet noodzakelijk om met tien vingers te typen om de voordelen te merken van de "natural" toetsen indeling.

Wat verder het enige tegenvallende van dit keyboard is, is dat de opdruk van de toetsen redelijk snel vervaagt. Aangezien ik een gamer ben gebruik ik de "W" "A" "S" en "D" knoppen veelvuldig, na korte tijd begonnen deze al te vervagen en nu na een halfjaar gebruik is de opdruk bijna geheel verdwenen.

Verder ondervindt ik nog een probleem met dit keyboard, als ik een melding tijdens het opstarten van windows krijg dat de schijfcontrole moet worden uitgevoerd dan reageert het keyboard niet op toets aanslagen, dit komt wel eens vaker voor tijdens opstaropties, vreemdgenoeg doet hij het wel in de BIOS en kan ik wel op del drukken tijdens de POST om in de BIOS te komen...

Afsluitend kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met dit keyboard, nu een verzie met verlichte toetsen... :P

Heb jij ook een Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)?