Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Beats Beats Pro (Zwart) Review

DrFurioux 5 september 2012, laatste update op 6 mei 2014, 19.498 views

Beats Beats Pro (Zwart)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit is perfect! Je hoort alles!
  • Opbergzak is handig!
  • Je voelt echt dat de koptelefoon van goeie kwaliteit is
  • Doorlusfunctie is erg handig.
  • De koptelefoon is heel stevig.
  • Hij ziet er bovendien echt ontzettend goed uit!
  • Hij houdt het geluid goed buiten, én goed binnen.
  • Geen irritatie bij dragen.

Minpunten

• Half gekrulde kabel..
  • Bass had iets beter gekunt.
  • Het verbindingsstukje van de 9mm jack is erg slap, dit breekt makkelijk af.
  • Toch nét iets te veel geld voor wat je ervoor terug krijgt.
  • Opbergzak had steviger gekunt. Met vervoer kun je nog wel eens iets laten vallen. En deze opbergzak houdt niet veel schade tegen.

Dit is mijn eerste review op Tweakers. Opbouwende kritiek is welkom =)

Dit is een geweldige koptelefoon!
Hij voelt goed aan. Hij is (voor een koptelefoon) best zwaar. Maar dat komt door het stevige ijzer wat is gebruikt. Het is geen plastic maar echt goed kwaliteits-spul. Het inklappen van de koptelefoon gaat niet zo makkelijk als bij andere (zodat je soms echt staat te puzzellen hoe hij weer in elkaar moet...). Maar ook weer niet zo stroef dat je echt kracht moet zetten. Het is precies goed!

Het geluid:
Het geluid is goed in "evenwicht". Dat houdt in dat hij niet alleen gemaakt is voor de bass (zoals bij de bekende Senheiser HD 205), maar om echt ALLE geluiden goed te produceren. De bass is wel goed, maar had toch wat beter gekunt. Als je Hardstyle luisterd wil je hem stiekem ook wel een beetje voelen =P

Functies:
Er zit tevens een handig rubbertje aan de kabel vast (die je wel los kan maken), om de 9mm naar 3,4mm verloopplug vast te houden. Het is niet heel stevig, en ik zou hem er ook niet aan laten zitten als ik de 9mm verloopplug niet gebruik. Maar er is over nagedacht en het idee is leuk =)

Een erg handige functie is dat je het geluid kan "doorlussen". Je kan de "input" kabel er aan beide kanten indoen (L&R) en aan de andere kant kan je het geluid er weer uit laten komen. Dit is erg handig voor als je met meerdere dj's aan het draaien bent en je niet de hele tijd je koptelefoon wilt verwisselen...
In het boekje staat dat je alleen in links je "inputkabel" kan stoppen en dat rechts alleen output is. Dit is niet waar. Het kan allebei ;)

Je kan de koptelefoon erg handig inklappen waardoor je hem makkelijk mee kan nemen. Het inklappen gaat niet zwaar, maar ook niet te licht. je voelt dat het van goede kwaliteit is.

De oorkussen zijn gemaakt van zacht materiaal. Ik heb de koptelefoon nu al een paar uur op, en ik heb er nog steeds geen last van =)

Kabel:
Ik dacht eerst dat de kabel niet gekruld was, maar bij openen waren mijn gedachten maar half juist.
Alleen het begin van de kabel is gekruld (de kant die in je mixer gaat), en de rest is "gewoon een kabel".
Dit is erg raar.. Nog nooit zoiets gezien. Ik heb geen idee wat het idee hierachter is...
Kabel is trouwens best dik. Gaat dus ook niet zo snel kapot als je er bijvoorbeeld op staat op er iets overheen rolt..
De mogelijkheid to het verwisselen van kabels is erg handig. Je kan elke willekeurige 3,5 mm kabel inpluggen. Voordeel van de Beats pro kabel is de lockin zodat je niet per ongeluk de kabel er zo uit trekt.
Via ebay kan je replacement Beats Solo HD kabels met Controltalk functie kopen en die werken uitstekend!

Alleen de doos is al heel goed over nagedacht. Hij gaat op zo'n speciale manier open dat ik niet eens weet hoe ik het moet omschrijven. Het is als een soort boek... De doos is erg stevig, en kan echt wel een grote val overleven. Niet dat hij daarvoor is gemaakt. maar de kwaliteit komt wel weer goed naar voren.

Ik las/hoorde ook ergens dat je batterijen moest hebben om hem te laten werken. Dit is onjuist. Er zijn geen batterijen nodig =) Dit is namelijk alleen in de Studio versie voor active noisecancelling.
De opbergzak kan wel beter, vergelijk hem maar eens met de opberghoes van de studio, deze is van veel steviger materiaal en raakt hij niet in beschadigd, met deze zak loop je dat risico nog wel, terwijl hij wel duurder is.

Inhoud van de doos:
Koptelefoon
Kabel
Schoonmaakdoekje
Verloopplug (9mm - 3,5mm)
Handleiding & Garantie boekje
Opbergzak

Conclusie:
Ik vind het een erg mooie, degelijke koptelefoon.
De geluidskwaliteit is naar mijn mening uitstekend, de bass mag iets harder. Maar nu is het geluid wel mooi in evenwicht :)
Voor de 400 euro die ik ervoor heb betaald vind ik dat ik mijn geld goed heb besteed. Je betaald namelijk ook voor het design!

Heb jij ook een Beats Beats Pro (Zwart)?

voor hetzelfde geld een HD650 paar jaar geleden in de aanbieding gekocht en durf te wedden dat hij in alle opzichten (ook design) het beste is. Tevens snap ik ook niet waarom de jeugd zo'n plastic kunstof kleurrijk ogend ontwerp zo hip vindt...
Geluid blijft altijd een kwestie van smaak. De een vind meer bass mooi, de ander het evenwicht. Ik heb deze koptelefoon vooral beoordeeld met m'n eigen smaak.
En nu, ruim een jaar na het schrijven van de review, ben ik nog steeds zéér tevreden over de koptelefoon.
Ik vind een strak ontwerp ook mooier dan het ontwerp dat ze vroeger gebruikte (wat Sennheiser toch wel vaak gebruikt), dat gaf toch de doorslag. Zoals ik eerder al zei, het oog wil ook wat ;)

Maar ik voel me met 20 jaar stiekem alweer oud. Dus ik vind het leuk dat je me "jeugd" noemt :)

[Reactie gewijzigd door DrFurioux op 5 september 2012 15:55]

In het kader van opbouwende kritiek:

De bass is wel goed, maar had toch wat beter gekunt.

Ik neem aan dat dit dan een minpunt is, voor een hoofdtelefoon van 300+ (ik zou voor dit geld zelfs verwachten dat dit verstelbaar is.

zelfde met dit: om de 9mm naar 3,4mm verloopplug vast te houden. Het is niet heel stevig, en ik zou hem er ook niet aan laten zitten als ik de 9mm verloopplug niet gebruik. Maar er is over nagedacht en het idee is leuk... lijkt me ook een gevalletje hierboven.

Misschien had je wat kunnen vertellen over de passieve noise canceling, de studio heeft een actieve (vandaar de batterijen bij de studio)... kwestie van eigen voorkeur

Ziet er ontzettend goed uit zou ik niet als voordeel noemen, is persoonlijke smaak, wat voor jou er mooi uit ziet is voor een ander wat minder.

Voor de rest, bedankt voor de review en keep it up :)
Met jou permissie zet ik: "Tevens vind ik de opbergzak van de pro helemaal niet handig, vergelijk hem maar eens met de opberghoes vand e studio, deze is van veel steviger materiaal en raakt hij niet in beschadigd, met deze zak loop je dat risico nog wel, terwijl hij wel duurder is." in de tekst :) Ik verwerk jullie puntjes ook even in de review ;)

[Reactie gewijzigd door DrFurioux op 12 augustus 2011 13:04]

Tuurlijk mijn permissie :) , opwbouwende kritiek heb je niks aan als je er niks mee mag doen he ;)
Oh, en verander gekunt in gekund...
wat mijn eerste gedachte is: waarom geen sennheiser? voor 300 euro kun je 2(!) van de beste headphones kopen ter wereld, met betere kwaliteit, grotere sound range... Dat zou ik ook nog graag in je review zien, waarom de keuze voor een duur populariteitsproduct tegenover een beter (relatief) goedkoop kwaliteitsproduct, dat wil ik namelijk graag weten, want dit vraag ik mij altijd af als ik mensen met een Dr. Dre headphone zie.
Indeed.

Sommige mensen kopen het ook gewoon voor hun outfit, of omdat ze pakweg mee willen gaan met de hype o.i.d. Net zoals een Blackberry(voor vrienden chat doeleinden) hebben of een iMac/Macbook (daarmee bedoel ik de doelgroep die zomaar blind 600 meer betalen omdat er Apple op staat).

Als je eens goed de tijd neemt om een headphone uit te zoeken zie je heus wel voor veel goedkoper betere alternatieven(zoals AKG, Sennheiser) dan dit.

Dit is te vergelijken met een iMac.

Je betaalt pakweg de helft meer voor het design maar de specificaties (kwaliteit) zijn ongeveer hetzelfde als bij een PC met windows van 500,-

Dit is ongeveer het geval met de 'Beats by dr. Dre' headphones.

Maar iig, goede review voor de 1e keer. Maar omdat dit enkel simpele review is geef ik 3 sterren. Wil ook idd wel weten waarom die 300-400 euro het echt waard is.
Ik heb inderdaad ook wel betaald voor het design. Het oog wil ook wat :O :P
Mijn vorige koptelefoon was een Senheiser en daar ben ik zeer tevreden over, maar ik vond hem gewoon niet mooi.
Mooie review, maar uit je review kan ik concluderen dat deze koptelefoon zijn prijskaartje van 310 euro waard is?
3 sterren.
Ja @ hierboven, nog iets over de bass :
Hij luistert ook via android zo te zien, en dat heb ik zelf ook dat de bass met m'n hoofdtelefoon echt STUKKEN minder is op android dan op de pc, vanwege er geen equalizer is enz..

OT wat scherpere foto's enzo mss zou de review al een stuk leuker maken. ***
Hehe, ik ben het met je eens over de bass in Beats voor de Hardstyle :+
Wow, iemand heeft nooit naar fatsoenlijke koptelefoons in dezelfde prijsklasse geluisterd...
Ik weet niet of je van de HD205 komt, maar die is ook maar ¤40.
Beats zijn 1/4-1/5 waard van wat je betaald, ze hebben standaard 20mm drivers met ingebouwde EQ voor extra bass die alles muffled. Je betaald voor marketing en design, geluid is waardeloos.
Goede review !
Bezit nu zelf een week de Beats Pro en het is werkelijk een geweldige koptelefoon.
Zou zelf nog de volgende zaken toevoegen in je review:
De mogelijkheid to het verwisselen van kabels is erg handig. Je kan elke willekeurige 3,5 mm kabel inpluggen. Voordeel van de Beats pro kabel is de lockin en de degelijke bouw kwaliteit.
Via ebay kan je replacement Beats Solo HD kabels met Controltalk functie kopen en die werken uitstekend . Bezit je gelijk een afstandbediening voor je musicplayer. We zullen helaas nog even moeten wachten totdat Beats zelf replacement kabels verkoopt.
Tegen alle Beats haters die van House of Hip Hop muziek houden: Luister eerst voordat je je oordeel al klaar hebt. Neem je musicplayer een keer mee naar een MM superstore (Rotterdam bijvoorbeeld) en begin met luisteren van koptelefoons zoals de Pioneer HDJ2000, de duurdere Sennheiser´s, Souls, AKG, en andere vergelijkbare modellen. Na dat rondje sluit je af met de Beats Pro en waarschijnlijk begin je dan te sparen voor deze headset of je loopt gelijk met de doos de winkel uit.
De hoofdtelefoon zit behoorlijk "snug" op je hoofd waardoor hij er bij eventuele headbang acties niet afrolt. De ene persoon vindt dat prettig, een ander ervaart dit als beklemming.
Ik heb dat stukje over de kabel erbij gezet. Daar had ik zelf nog niet over nagedacht. Thx!
Wat mij opvalt dat je in de verschillende categorieën minpunten geeft, maar dat je toch het maximum aantal sterren geeft in die categorie ... wat ik merkwaardig vindt want voor iets dat 5 sterren krijgt mag er imho geen nadelen aan zijn.

1 voorbeeld: Het verbindingsstukje van de 9mm jack is erg slap, dit breekt makkelijk af. maar wel 5 sterren onder bouwkwaliteit.
Hmm, true. Daar heb je een punt. Ik heb de bouwkwaliteit aangepast.
Heb je meer van die voorbeelden? Dan kan ik de review verbeteren.
Leuk dat je de review wil verbeteren.
Beter 1 goede review op Tweakers, dan 5 van die matige...
Wat ik nog mis zijn fotos. van de doos, inhoud doos, koptelefoon, zoom foto van stekkers.
Tevens kan je in de tekst erbij zetten dat je ook de kussentjes van de hoofdtelefoon kan vervangen.
Het opberg zakje vind ik persoonlijk handiger dan een hardcase, daar hij bij mij in een kleine laptop tas wordt vervoerd op de momenten dat ik hem niet gebruik. Het opvouwen gaat bijzonder gemakkelijk en zoals je al aangeeft is de degelijke bouwkwaliteit voelbaar als je hem weer uitklapt.
Wellicht kan je hem in je review vergelijken met andere koptelefoons die je hebt gehad en de verschillen uitleggen ?
Mogelijk kan je ook uitleggen het doel waarvoor jij hem gebruikt ? DJ, Reis koptelefoon, Studio gebruik, etc.
Leuk om te horen dat sommige tweakers deze hoofdtelefoon voor de jeugd vinden, ben zelf 35 jaar, dus ik zou me nu gelijk weer jonger moeten voelen :)
Succes met het verbeteren van de review.