Sharkoon Dual-CCFL Kit (Blauw, 30cm) Review

DutchMen 11 augustus 2011, laatste update op 12 augustus 2011, 598 views

Sharkoon Dual-CCFL Kit (Blauw, 30cm)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Gaat lang mee
  • mooie kleur

Minpunten

• Slechte lijm
  • grote knop
  • korte kabels

Kwaliteit Score: 2
Ik heb bij de winkel Digitique dit product gekocht voor maar 7,15 euro. Dit omdat ik een full see-trough case dat is gemaakt van blauw plexi.

Toen ik thuis kwam heb ik hem open gemaakt en zaten de volgende dingen er in:
2x De lampen
1x een converter om van de 12v naar de CCFL's te gaan
1x een 12V aansluit kabel met een knop om ze aan en uit te zetten.
1x een zakje met klittenband zodat je de lampen kunt ophangen, voor de converter en om de knop vast te zetten.
1x handleiding

Om de lampen te installeren moet je goed rekening houden met waar je ze wilt plaatsen omdat de kabel van de lampen naar de converter niet al te lang zijn. Daarom heb ik ze naast de DVD drive gezet en de converter heb ik op de PSU gemonteerd. Maar tijdens de installatie kwam ik meteen al een min punt tegen; het klittenband. Of beter gezegd de lijm die er op zit. Dat blijft totaal niet plakken. Ik had een lamp aan de zijkant ge monteert en een aan de bovenkant. Bijde vielen er na een paar minuten er al van af (!). En dan laten ze ook nog eens een hoop lijm achter op de case. Daarom heb ik zelf maar wat dubbelzijdige tape gebruikt om ze vast te monteren. en toen had ik ze ook naast de DVD drive gehangen (eest zaten ze in het midden bovenaan).

Nadat ik alles had aangesloten was het tijd om te testen. Meteen toen ik mijn PC aanzette verbaasde ik mij over hoeveel licht ze gaven. En het was ook nog een mooie kleur blauw die goed bij de case past.

Verder werkt alles naar behoren en ik hoorde zelfs dat dit soort lampen makkelijk 4 jaar mee gaan.

Alleen kwam ik nog een minpunt tegen. De knop zelf is veels te groot. die had makkelijk een paar maten kleiner gemogen.

12/8: zoals beloofd de foto's toegevoegd.

Heb jij ook een Sharkoon Dual-CCFL Kit (Blauw, 30cm)?

Bij mij was de inverter binnen 1 dag al stuk van hetzelfde setje :P
Ziet er goed uit, alleen je cable management kan nog wat verbetering gebruiken :+

EDIT: typo

[Reactie gewijzigd door Ultimo op 20 juni 2012 08:22]

Zoals je kon lezen stond er dat de foto's wat later kwamen. En die heb ik er nu ook gewoon bij gezet