Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128 Review

TChosenOne 10 maart 2008, 1.052 views

Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128

Pluspunten

• Ondersteunt DirectX 9
  • Vista Compatible
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Passief gekoeld
  • Behoorlijke up-to-date drivers

Minpunten

• Niet voor gamers geschikt
  • Niet voor hogere doeleindes geschikt

Drivers en compatibiliteit Score: 5
De GeForce 5200FX is een betrouwbare videokaart op het gebied van de doorsnee computergebruiker. De kaart is niet echt bedoelt om de nieuwere spelletjes mee te spelen maar de kaart ondersteunt wel DirectX 9. Het is niet een van de beste kaarten op de markt maar geeft wel de prestaties waarvoor je betaalt. Deze kaart is dus uitstekend als je bijvoorbeeld een oude onboard graphics hebt zoals ik (Intel 82815 Graphics Controller met maar 32 MB VRAM) en niet te veel geld wilt uitgeven aan een nieuwe videokaart. De kaart is ook geschikt voor de meeste spelletjes van voor de moderne games zoals Age of Mythology of andere spelletjes die onder de 1 GHz en 256 MB RAM vragen. Ik zelf gebruik geen snelle computers omdat ik gewoon het geld er niet voor heb en toch kan ik met deze kaart en mijn 1.2 GHz met 512 MB RAM gerust Vista Home Premium draaien en Star Wars: KOTOR II spelen als vele opties op low staan. Dus deze kaart is nog niet helemaal verouderd maar voor de gamers zou ik deze kaart niet aanraden.

Edit: Ja, het is waar dat ie geen DX10 aankan, klein foutje gemaakt. Sorry...

Heb jij ook een Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128?

Ik heb deze er nu ook in zitten, maar wat je zegt klopt niet.. Hij ondersteund geen dx10, het was een van de eerste kaarten die dx9 ondersteunden, en dan was dit nog de slechtste in de reeks..

Je hebt wel gelijk dat die niet veroudert is, hij is namelijk nooit nieuw geweest, het is dat ik hem kon kopen voor een magere 20 euro anders had ik het ook niet gedaan..

Overigens kan ik er nog aardig mee spelen, half life 2 draait toch wel op 1280x1024 met 30+ fps, dankzij wat tweakwerk..
Ik heb een Ti4200, die ondersteund ook DirectX 9.0c en is ouder dan de FX-serie.
Onzin. De Ti4xxx reeks waren Dx8.0 en niet DX9.0. Destijds was de FX samen met de 9000-series van Ati DX9 compatible. Dat jij DX9.0c geinstalleerd krijgt maakt het nog geen DX9C kaart ;)

Overigens presteerde de complete 5x00 FX lijn belabberd in DX9. Games zoals Half-life 2 draaiden standaard al op DX8 omdat de performance gewoon slecht was.
alleen dx t/m 9 hoor
verder beetje kort zou wel leuk zijn als je met fraps ofzo ff een paar screenshots maakt van de performance en instellingen van spellen etc.
Je draait Vista Home Premium, dus veel grafische pracht haal je ook niet uit je OS, het is niet omdat je Vista kan draaien dat de kaart DirectX 10 ondersteunt... Dat is namelijk niet zo! Wil je een Dx10 low-budgetkaart, kan je je sinds kort de Nvidia 8500 aanschaffen

Verder leuke review, bevestigt de doelgroep..
Ik heb deze kaart ook lang gehad, ook in combinatie met een 1.2 Ghz processor trouwens ;) en nooit problemen mee gehad. Draait nu nog als een zonnetje in de PC van mijn zus :*)
Waar-ie écht een streepje voor had op mijn huidige Asus X1600XT-silent is de aansturing van externe video: geen enkel probleem mee gehad, heerlijk TV kijken via mijn PCI-sat kaartje. Met de ATI kaart hopies problemen mee!
Hé da's m'n ouwe beestje :)
Klopt, ik heb intertijd een 16 Mb grafisch kaartje vervangen door de 5200 om zodoende The Elder Scrolls Morrowind te kunnen spelen om m'n oude Celeron 900. Ging best goed. Veel plezier van dit kaartje gehad, en nog steeds.

Nu ik op het punt sta een nieuwe PC te kopen wil ik weer een passief kaartje -game niet veel en wil m'n PC graag stil hebben-, waarschijnlijk 8600GT of ATI 2600XT of misschien wel een passieve 3850.