Conceptronic CSIMU USB SIM Card Reader (USB)) Review

gelr 1 mei 2007, 745 views

Conceptronic CSIMU USB SIM Card Reader (USB))

Pluspunten

• Ik heb éénmaal wat telefoonnumers kunnen laden in mijn telefoon en daarna dus nooit meer

Minpunten

• Geen duidelijke stop, zodat de kaart er kennelijk altijd verkeerd in zit
  • de kaart past slecht en je moet een beetje prutsen om hem er in te krijgen (geldt voor beide readers)
  • meldingen voor een spanningspiek op de usb poort

De handleiding klopt niet. Je moet de kaart andersom in de reader stoppen. Via het internet is een nederlandstalige handleiding beschikbaar waar wel een goede afbeelding in staat.
Nadat ik dit had uitghevonden gaf de eerste reader steeds de melding No card in reader, wat ik ook probeerde. De leverancier gebeld en ik kreeg meteen een andere toegestuurd.
Ook hier paste de sim kaart slecht in de reader. Er zit geen logische stop op, dus de kaart zit steeds te ver of niet ver genoeg in de reader. Uiteindelijk na zeker een half uur prutsen herkende de reader uiteindelijk de simkaart. Zowaar een set telefoonummers kunnen laden.

Na enige dagen wilde ik een nieuw bestand op de kaart zetten. Nu steeds de melding No card in reader. Met de kabel geprobeerd, lukte ook niet. Enige malen de kaart te diep in de reader gestoken. Het rode knipperende lampje gaat dan uit en je hebt een punttang nodig om de kaart weer uit de reader te krijgen.

Ook nog enige malen de melding gekregen dat de reader een stroompiek op de USB poort heeft veroorzaakt., Nadat de computer opnieuw was opgestart deze melding niet meer gekregen.

Kortom, je kunt beter je telefoonnummers met de hand intikken op je telefoon, want dat kost aanmerekelijk minder tijd, dan het geporuts met dit - helaas waardeloze - product.

Heb jij ook een Conceptronic CSIMU USB SIM Card Reader (USB))?

Eindelijk eens een goed onderbouwde zwaar negatieve survey :) hulde!