Specificaties MP3 speler met 3,906GB opslag - Bekijk alle specificaties

Apple iPod mini, 4GB (FireWire 400/USB 2.0) Review

supersook 19 april 2005, 358 views

Apple iPod mini, 4GB (FireWire 400/USB 2.0)

Pluspunten

• uiterlijk
  • formaat
  • afwerking
  • bedieningsgemak

Minpunten

• prijs
  • geluid (vrij weinig bas)
  • uitbreindingsmogelijkheden

Geluidskwaliteit Score: 4
Featureset:
De Ipod mini is erg goed in hetgeen waarvoor hij is gemaakt, namelijk het afspelen van muziek. De geboden 4gb is misschien niet voldoende voor je hele collectie, maar de meest belangrijke muziek past er echt wel allemaal op.

Beeldkwaliteit:
Het monochrome schermpje is goed afleesbaar, ook in het donker met het backlight aan.

Geluidskwaliteit:
Wat mij betreft is deze dik in orde, maar voor mensen die zoiets als 'MegaBass' verwachten is het geen aanrader. Ook de Equalizer is niet veel soeps (bass boost zorgt bv. alleen maar voor oversturing van de versterker), maar omdat het standaard geluid zo mooi helder is, gebruik ik deze helemaal nooit.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Kan ik kort over zijn: perfect. Een robuuste alu behuizing, met als enige zwakkere punt het clickwheel, welke bij mij na bijna een jaar misbruik nog prima functioneert.

Ergonomie:
Voor de erg grote handen is hij misschien iets aan de kleine kant, maar bij de meeste mensen zal hij prima in de hand liggen. Bediening via het clickwheel door het alom bekende Ipod menu gaat als de bliksem, zelfs m'n digibete vader kon er binnen no-time mee overweg.

Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid:
Functies als opnemen van geluid, opslaan van foto's via een cardreader of radiofunctie zijn niet aanwezig, iets wat wat mij betreft een gemis is. Ook vind ik het jammer dat het vervangen van de accu niet zelf te doen is, gelukkig zijn er inmiddels bedrijven die dat voor veel minder doen als Apple zelf.

Mobiliteit en accuduur:
Wat sommige mensen weinig vinden, vinden andere veel. Wat mij betreft is de accu-duur dik in orde. Ik heb tot op heden onderweg nog nooit zonder stroom gezeten. Het meenemen in je zak gaat prima, hij is zo klein dat ik soms opschrik omdat ik denk dat ie niet meer in m'n broekzak zit.

Prijs:
Toen ik hem kocht nog relatief prijzig, maar weinig keus tot andere modellen met dezelfde formaat/features was er toen nog niet.

Heb jij ook een Apple iPod mini, 4GB (FireWire 400/USB 2.0)?

Reviews door de redactie