Digiconnect WL591U (54Mbps, USB) Review

Roderiktweaker 12 december 2007, 2.849 views

Digiconnect WL591U (54Mbps, USB)

Pluspunten

• Prijs/qwalteit verhouding erg hoog
  • Klein (iets groter dan een U.s.b. stick)
  • Goed bereik voor het geld. Vind meer netwerken dan met mijn ingebouwde gaval.

Minpunten

• Hij word erg heet
  • voor windows 98 gebruikers : de software troep die er bij zit scoort een 9
  • heel irritant
  • moeizaame Plug and play
  • Stuk

Incobinatie met : SMC Draadloze router van 40 euro 54MBps (het goedkoopere soort)

Rede aankoop :

Installatie :

Ik dacht eerst dat Automatische Ondersteuning niet werkte dus is stop de CD-Rom erin. je krijgt er allemaal software troep bij. en wiste mijn andere adapter. Het flipte totaal. Ik heb systeemherstel gedaan en nog een keer geprobeerd via windows te instaleren. Maar daar had je wel Internet voor nodig. gelukkig had ik dat al. en windows instaleerde hem.

Werking : Hij werkt prima. Je kan er via windows gewoon 2 netwerk adapters gebruiken (die in de laptop zit en deze). het bereik is (veel) beter dan mijn standaard geval. Ik vind nu in mijn huis 5 netwerken die ik nooit heb gevonden. Netjes voor dat geld.

De prijs/kwaliteit licht erg hoog. Ik ben er erg op vooruit gegaan. maar als je al een goede ontvanger in je laptop hebt. is dit niet echt een plus. Ik heb het getest met een toshiba laptop van een vriend. en die heeft nog steeds betere ontvangst. Maar ik heb er zeker baad bij

Rest : Hij is degelijk gemaakt met een led lampje voor het verkeer. en een soort turbo functie er op. die volgens mij een grote Nep is. maar toch.

er zijn niet veel nadelen maar eentje heb ik voor de prijs gevonden:

Dat ding word Kookend heet als ik met netwerk stumbler 2.0 loop te zoeken. het is zelf dan niet meer echt prettig om vast te houden.

Je kan het geruiken vanaf windows 98 met de driver.

ps. er zal een update volgen na de vakantie wand dan ga ik netwerken zoeken In de provence (frankrijk)

Update 1 : op meerdere computer toch last van het moeizame Plug and play. het duurt een tijd om hem te laten werken zonder de CD-ROm

Update 2 : heb hem nu wat langer draaien 2 uur. en hij is niet uitgevallen.
Toch is de snelheid Lichtelijk instabiel. Ik zit nu een verdieping boven de router. en het bereik is : 100% met 54 MBps. Maar zodra je begint te verplaatsen/met je handen aanzitten. Word hij erg instabiel en valt hij tijdelijk naar 12Mbps. terwijl het ontvangst niet afneemt. Op deze plek. ontvang ik nu 5 netwerken van de buren met ongeveer 2 streepjes bereik. behoorlijk goed.

Update 3: Door een auto overreden, daarna deed hij het niet meer...... (kwam er nog vrij goed vanaf maar de U.s.b was verbogen

Update 4: ergelijk niet erg tevreden erover. in je laptop zitten wel betere ondvangers

Heb jij ook een Digiconnect WL591U (54Mbps, USB)?

Ok heb je hem weer zul je wel denken,

buiten de enorme hoeveelheid spelfouten die ik met mijn dyslexie meekrijg zie ik veel informatie! En daar hou ik wel van. Het is fijn om te lezen waar je tegenaanloopt en wat je ervaart.

Ik vraag mij alleen af waarom je je reviews zo rommelig qua spelling maakt? Zo moeilijk is het toch niet jou tekst even door word te halen voor je het post? Je gebruikt hoofdletters waar ze niet horen, maakt echt hele rare spelfouten. Zoals "wand" dat heb ik in je vorige review ook al megekregen. Het is "want".

Lees deze zin nou eens na, en probeer je eens in te beelden wat iemand leest;
"Ik heb dit gekocht omdat mijn Ingebouwde ontvanger (fijitsu simens Amlil L7300) niet echt goed bereik had. Ik naar mycom (ik moest hem snel hebben dus online kon niet ) 20 euro betaalt. en thuisgekomen snel testen."
Dat is toch ronduit slordig? Lees het even door voor je post, dat leest echt een stuk plezieriger voor anderen!
@Qwanta: Agree, als je geen volzinnen kunt schijven, schrijf dan niets.