Trust Zanoo (Zilver) Review

thedicemaster 3 augustus 2011, 306 views

Trust Zanoo (Zilver)

Pluspunten

• lichtgewicht
  • niet al te groot
  • gaat op 1 batterij
  • werkt via bluetooth

Minpunten

• opnieuw verbinden na uitschakelen werkt niet goed
  • werkt daarom ook niet onder android.
  • niet erg comfortabel.
  • materiaal voelt erg goedkoop en breekbaar aan.
  • energiebesparende stand schakelt al na een paar seconden in.

Ik heb mijn Zanoo bluetooth muis nu al een paar weken kunnen gebruiken, maar ik ben er niet erg tevreden over.
Oorspronkelijk had ik de muis aangeschaft voor mijn 2 android tablets, en om meer USB poorten vrij te krijgen.
het was de enige betaalbare muis die in de buurt te vinden was.

Helaas kwam ik er al snel achter dat de muis niet op mijn tablets ging werken.
Mijn mobii tegra leek helemaal geen BT muis te ondersteunen, hier kan trust natuurlijk niks aan doen.
Echter op mijn Archos 43 leek de muis het wel te doen, maar alleen de eerste beweging na pairen werdt herkend.
Uiteindelijk met mijn laptop kunnen ontdekken wat hier het probleem is: de muis werkt maar voor een halve seconde als deze automatisch opnieuw verbinding maakt.
Dit is voor mij dus al een grote afknapper, omdat ik de muis alleen op mijn laptop kan gebruiken en elke keer handmatig via de bluetooth software op mijn PC opnieuw verbinding moet maken als ik mijn muis uit heb gezet.

Daarnaast schakelt de muis erg snel over naar de energie-besparende stand.
Als je maar een paar seconden te lang stil staat om iets te lezen op internet, blijft je muis al hangen.
En het kost dan ook weer 2-4 seconden voordat de muis weer beweegt, en dan meteen alle bewegingen van die 2-4 seconden alsnog maakt.

De muis voelt ook niet er stevig aan, en lijkt het er op dat trust erg goedkope plastic heeft gebruikt.
Dit levert wel weer het voordeel op dat de muis erg licht is.

Verder als je de muis gewoon constant gebruikt gaat het allemaal wel goed.
Deze muis werkt ook op lastige opervlakken, en de aanwijzer reageerd goed op de muisbewegingen.

De vormgeving is niet erg comfortabel, maar is dan wel weer wat geschikter om in een overvolle laptoptas te proppen.

ik raadt dus niet aan om deze muis te kopen, tenzij je iets goedkoops zoekt voor in je laptoptas.

Heb jij ook een Trust Zanoo (Zilver)?

En toch nog 16 euro, dat is veel teveel geld voor zo'n slechte muis. Vervelend, dat je zulke slechte ervaringen hebt! Is er in de drivers niet iets te vinden over de energiebesparende stand?

Ik heb zelf ooit een Trust-muis gekocht met zo'n oprolbaar draadje, voor mijn laptop, voor 9 euro. Kon niet veel zijn, en dat is het ook niet. Maar het probleem van de vertraging heb ik niet, misschien koopt Trust bij te goedkope en telkens andere fabrikanten in. Er werken in elk geval }:O -en bij Trust.

[Reactie gewijzigd door roland83 op 3 augustus 2011 19:51]