Jamo S 606 HCS 3 (Zwart) Review

HellStorm666 1 augustus 2011, laatste update op 1 augustus 2011, 7.972 views

Jamo S 606 HCS 3 (Zwart)

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Geluid
  • Vermogen

Minpunten

• Hoogglans gedeeltes worden snel stoffig
  • Krasgevoeligheid hoogglans deel

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Uiterlijk
Het uiterlijk van de speakers vind ik erg mooi, mooi strak als je de covers er op heb zitten en mooi showerig als je de covers er af hebt door de alu kegels.
Het hoogglanszwart trekt zoals te verwachten was wel behoorlijk wat stof aan.

De front towers kunnen op spikes geplaatst worden, welke er ook bijgeleverd zitten.

Het geluid
Het geluid is mooi gebalanceerd, vol en helder.
Het stemgeluid uit de centerspeaker is erg realistisch.
Tijdens films klinkt alles ook mooi gebalanceerd. Als het volume opgedraaid wordt lukt het makkelijk om de bank mee te laten trillen op de kogels van een M16 (Battle for LA).

Doordat de torens voor ieder 2x middenweg 1x tweeter en 1x laag hebben wordt alles netjes weergegeven.
De tweeter en de 2 middenweg speakers zitten zoals het hoort, op oorhoogte als je zit.

De centerspeaker bevat ook 2x een middenweg en 1x een tweeter daar tussen.

De surround speakers bevat 1 middenweg en 1 tweeter.

Muziek
Als je muziek luister op alleen de front towers, zoals het hoort, klinkt de muziek perfect.
Door de woofers in de tower is ook de basweergave erg goed.

Aansluitingen
Front towers ondersteunen Bi-Amp (hoge tonen via een ander kanaal dan midden en laag)
Alle aansluitingen zijn via Banana-plugs of gewoon losse draden te doen.
De aansluitingen zijn goudkleurig en zijn makkelijk te bereiken.

Heb jij ook een Jamo S 606 HCS 3 (Zwart)?

Hoi, hoe heb jij de achter speakers staan ? Op stands of aan de muur ?
Ik heb ze op de vensterbank staan, deze zitten toevallig op de juiste plekken om het geluid iets schuin achter me te hebben.

Als dat niet had gekund had ik mooie stands gekocht.
heey,
heb je de achter speakers en de center, op de receiver op klein of groot staan
Mijn advies

Fronts - Large
Center - Small - 40Hz
Rear - Small - 80Hz
Subwoofer.

en zonder subwoofer alles op Large.