Creative Zen Vision:M 29.297GB Zwart Review

vadertje 17 september 2007, 743 views

Creative Zen Vision:M 29.297GB Zwart

Pluspunten

• Grote opslag capaciteit voor alle soorten media en data, ook klok met alarmfunktie , radio , alles duidelijk op video-display afleesbaar..
  • Goed organiseerbaar op schijf. Sluit eenvoudig aan op SW van de PC met bij geleverde SW op CDrom bijgeleverd. Beveiliging van de speler met PW.
  • Service verlening via fabrikant is uit ervaring erg goed en degelijk, geen dummies op het callcenter. Goede afhandeling van garanties

Minpunten

• Wel wat traag met opstarten . Het oortje had vanaf fabriek beter mogen want er zijn ook goede Creative oortjesen voor die prijs had dat niet misstaan vindt ik Batterij is niet vervangbaar . HD is niet op te waarderen. (nu ookZ V 60 GB te koop ) En ja de prijs, niet geschikt voor iedere portemonee, hoewel hij nu ongeveer 50 euro goedkoper is geworden..

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb bewust voor de Zen V gekozen omdat hij een redelijk display heeft maar ook goede aansluitmogelijkheden op de huiskamer Hifi en TV, heb daarbij de consiole aangeschaft. De bijgeleverde oortjes hadden wel beter mogen zijn voor die prijs destijds (250 Euro) we hebben hem nu 8 maanden. Omdat hij een veel grotere HD heeft dan alle concurenten kun je met gemak ook een flink aantal DVDs (geconverteerd naar AVI formaat) meenemen en het video en audio op elke televisie aansluiten.
Ik vindt het gewicht niet zo een probleem daar staat tegenover dat je een goede accu en HD met heel veel muziek of fotos videos ter beschikking hebt, vooral op vakanties erg makkelijk, Ook een radio met 10 voorkeuze zenders , toen nog met een opname functie uitgerust. (weet eigenlijk niet hoe het met de huige spelers ervoor staat, erwas nogal commotie over de auteuerrechten?!!??).
Natuurlijk heb ik de aankoop beoordeeld op persoonlijke wensen die ik aan een MP3 speler stelde , alleen muziek vond ik niet voldoende, makkelijk te bedienen als je eenmaal de weg een beetje weet. Want hoe meer functionaliteit hoe langer je nodig hebt om het apparaat eigen te maken.
Maar nu kunnen we er goed mee overweg.
Software om de data en media te beheren en converteren is eigenlijk een fluitje van een cent slepen en deleten volgens windows concept.
We hebben een storing op het excemplaar gehad die niet meer door ons hersteld kon worden, de oorzaak was waarschijnlijk een valpartij op harde ondergrond waardoor de HD niet meer functionerde.
Omdat e.e.a. binnen de garantieperiode was voorgevallen en gemeld was is de speler na retoursturen voor reparatie opgelost met het een nieuw exemplaar dat nu nog steeds geweldig goed werkt.

Heb jij ook een Creative Zen Vision:M 29.297GB Zwart?

Waar baseer je de matige bouwkwaliteit op? Het feit dat je hem laat vallen en dat hij het daarom niet meer doet?