MSI Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) RX1950PRO-TD256E Review

dutchinteldude 12 april 2007, 941 views

MSI Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) RX1950PRO-TD256E

Pluspunten

• speelt prima met in alle moderne games
  • weinig geluid
  • leuk design van msi(grote rode koeler met heatpipe)
  • ook is deze kaart super goed te gebruiken in folding@home(project voor het analyseren van eiwitten in kankeronderzoek)

Minpunten

• weinig tot geen overclock mogelijkheden
  • kaart vrij lang(maar komt door de koeler)paste net in mijn kast
  • aerocool enigine II junior.
  • drivers's voor vista nog niet geheel goed werkend maar het werkt voor de rest gelukkig wel.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Sinds een week nu in bezit van ati msi x1950pro 256MB
heb deze kaart omgeruild tegen een 7900GT(evga)
iedereen zal wel denken waarom???
bij mij werkt deze kaart zeer goed met spelen die AA veel gebruiken(zoals halflife 2 episode 1)hier doet deze kaart beter werk dan mijn vorige evga 7900GT(voor de rest wel goede kaart hoor)en ik heb me pc dag en nacht aan voor folding@home waar deze kaart ook nog eens voor te gebruiken is.

kaart ziet er goed uit met grote rode koeler waar een heatpipe in zit om alle warmte goed kwijt te raken.is dubbelslots waardoor 1 pc slot extra in beslag word genomen.

alles netjes geruild dus mijn 7900GT tegen de MSI x1950pro 256MB
oude drivers verwijderd kaart erin gedaan nieuwe ati drivers geinstaleerd eerst op xp
dit werkte allemaal vlekkeloos.
later op vista 32Bits ging ook allemaal perfect(alleen control centre werkte niet maar dat is bekend)

in alle games speel ik op high detail
-medieval II
-Halflife 2 Episode 1
-Command and Conquer 3
en krijg bij deze games geen haperingen
getest met volgende systeem

-amd 64 3200+ @2,5 ghz socket 754 2x256 MB kingston valueram

ook met folding@home werkt deze kaart uitstekend en komt niet boven de 50 graden uit(heb ook goede koeling in de kast)

heb hem proberen over te clocken maar dat is de moeite niet waard je krijg al snel artifacts te zien.(alleen soft overclock geprobeerd)

ook in vista 32 bits presteerd deze kaart prima geen rare dingen nog gezien.

al met al wel zeer tevreden over deze kaart.

Featureset

-geheugen 256MB voor mij meer dan voldoende maar als diehard gamer zou ik toch al gauw voor 512MB kaart gaan met dx10 ondersteuning

-aansluitingen, voldoende 2 yellow dvi ingangen + component hdmi ingang dus voor elk wat wils.

-beeld resolutie, helemaal prima speel alles op 1280X1024

-overige , in de doos bevinden zich alle benodigde kabels en natuurlijk de cd-rom met drivers zeer net allemaal ingepakt.

Heb jij ook een MSI Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) RX1950PRO-TD256E?

-leuk design van msi(grote rode koeler met heatpipe)
Mischien een tip om er wat foto's ervan bij te zetten ter ondersteuning van je survey.

Deze kaart kan volgens mij ook nog wel hogere resoluties aan, mijn X1800XT draait ook soepel op 1600*1200, alles high. Overclocken is niet echt nodig met deze kaart, ze presteren bovengemiddeld voor de meeste. Diehards uitgezonderd natuurlijk :7
klopt speelt wel hogere resolutie's maar meer kan mijn schermpie niet aan :-)

zal binnenkort nog wel even paar foto's vanuit mijn pc erop zetten.

groeten

amd