Apple MacBook (Core Duo T2400; 512MB; 60GB; CD-RW; 13.3" TFT; OS X NL; Wit) Review

FoOL 12 april 2007, 1.611 views

Apple MacBook (Core Duo T2400; 512MB; 60GB; CD-RW; 13.3" TFT; OS X NL; Wit)

Pluspunten

• lange accuduur
  • windows en os x draaien

Minpunten

• toch niet 100% betrouwbaar

Inmiddels beschik ik al zo lang over een macbook dat ik er wat zinnige dingen over kan zeggen. Ik wil vooral ingaan op de negatieve dingen die ik heb meegemaakt, aangezien alle positieve aspecten wel voldoende gedekt zijn op het forum als op de apple website. Je krijgt erg veel laptop voor je geld, een mooi design (stevig ook, ik heb een macbook van anderhalve meter op de vloer zien vallen met als resultaat geen enkele kras), veel features, een accu met hoge capaciteit, etc, etc, etc, je kent het wel. Ik heb de mijne vrij snel een upgrade naar 2GB ram gegeven (Kingston apple compatible geheugen, zelf erin gezet) en geloof me, dat wil je. De prestaties schieten omhoog.

Mijn macbook is nu drie keer naar een winkel terug gegaan. Nog een tip: koop hem niet via de apple store online. Veel winkels geven laptops in bruikleen - mits je het product ook bij hen hebt gekocht. Als je online hebt gekocht mis je dus een deel van de service die je wel had kunnen krijgen.

Maar goed, hij is drie keer terug gegaan naar een winkel. De eerste keer deed ik dit omdat mijn macbook opstartte met een map met vraagteken ipv het welbekende appeltje in beeld. In de winkel wist men me te vertellen dat de partitie was verdwenen, ergo, al mijn data was verdwenen (macbook 3 maanden oud)! Ik weet 100% zeker dat dit geen geintje van iemand was, ik ben de enige die aan mijn laptop zit en een partitie verwijderen is een dusdanig bewuste handeling dat ik ook 100% zeker weet dat ik het niet zelf heb gedaan. Niemand schijnt dit ook eerder meegemaakt te hebben.

De tweede keer was het probleem dat mijn laptop zo heet werd dat deze zichzelf op een gegeven moment uitschakelde. Defect was een losgeraakt fankabeltje. Macbook anderhalve week kwijt geweest.

Vandaag de laatste update: overleden batterij. Al met al heb ik in de afgelopen 5 maanden meer problemen met het ding gehad dan je hoopt van een nieuw product, zeker van apple. Blijkbaar is de hele macbook toch nog niet ver genoeg uitontwikkeld. Ik heb ook vrij veel vrienden met macbooks (pro) en er zijn er weinig die totaal geen problemen hebben gehad. Een klein probleempje wat ik ook al meerdere keren heb gehad is dat mijn macbook ineens vond dat hij geen bluetooth kaart meer had. Bij opnieuw opstarten kwam hij hier toch weer op terug.

Tot slot: als hij wel naar behoren werkt is het ook echt een topmachine!

Heb jij ook een Apple MacBook (Core Duo T2400; 512MB; 60GB; CD-RW; 13.3" TFT; OS X NL; Wit)?

Een negatieve survey over een product die over het algemeen erg goed is. Dit betekent maar 1 ding. Mass production eist ook zijn tol.

Kijk ook even naar de groene balkjes bovenin, maar drie keer terug is inderdaad wel teveel.