Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart) Review

twanoo 26 juli 2011, laatste update op 27 juli 2011, 1.752 views

Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart)

Pluspunten

• zeer goed geluid , prijs / kwaliteit, asymmetrische kabel

Minpunten

• de asymmetrische kabel kan door sommige als negatief worden opgemerkt

De Sennheiser CX 400-II Precision
Heb ik gebruikt in combinatie met een ipod classic (160 gb ), de verpakking is simpel en stevig valt weinig op aan te merken en is zoals alle anderen. De verpakking bevat een hoesje, verschillende maten earbuds en de oortjes zelf natuurlijk.

bouw kwaliteit
Om te beginnen de 3.5 aansluiting is zeer stevig en robuust een hele verbetering ten opzichten van mijn vorige oortjes die waren immers op dit punt kapot gegaan. De kabel bestaat uit 2 delen , het ene deel is een wat dikkere kabel die lijkt mij stevig en sterk genoeg om wat te verduren te krijgen. Alleen het tweede deel van de kabel waarbij de kabel gesplitst word naar het linker en rechter oortje is naar mijn mening wat aan de dunne kant. De oortjes zelf zijn van plastic gemaakt maar voelen niet slap of goedkoop aan.

geluid
De oortjes geven naar mening een super geluid zeker als je naar de prijs van deze juweeltjes kijkt. De lage tonen zijn goed aanwezig maar overstemmen het geluid niet. Maar ook de hoge tonen zijn mooi helder en verhouden zich goed ten opzichten van de midden en lage tonen. Ik vind het geluid gewoon goed in balans is. De kwaliteit van het geluid is natuurlijk wel afhankelijk van de kwaliteit van het muziekbestand en de instellingen van de EQ.

overige zaken
Zoals bij veel andere Sennheiser's is de kabel asymmetrisch, ik vind dit persoonlijk vooral tijdens het fietsen of lopen erg prettig. maar ik kan begrijpen dat sommige de symmetrische variant liever gebruiken. Verder vind ik de meegeleverde opberg hoes erg prettig en vaak een groot gemis bij veel anderen oortjes.

tot slot
Dit is me eerste review , ik probeer er nog meer te maken en zo me schrijfvaardigheid te verbeteren en ook mensen te informeren over producten die men misschien wel wilt aanschaffen. opmerkingen en andere fouten hoor ik graag in de reacties zodat ik deze kan verbeteren en meenemen in mij volgende review.

• ipod classic 160 gb

Heb jij ook een Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart)?

Leuke review. Met betrekking tot de schrijfvaardigheid; begin zinnen met een hoofdletter en voor een comma hoeft geen spatie, alleen erna.
Verder zijn de eerste en laatste zin van "overige zaken" wel begrijpelijk, maar er moet ergens een punt tussen. :)
Bedankt voor de tips ik zal vandaag mits ik de tijd heb er nog even goed nakijken :)