Specificaties 13,3" (1280x800), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010) Review

Rorymeijer 25 juli 2011, laatste update op 25 juli 2011, 813 views

Apple MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010)

Pluspunten

• Snelheid, Stabiliteit, Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Dure prijs, veel leerwerk in het begin, niet zo'n stabiele behuizing.

Algemene beoordeling:
De algemene beoordeling van deze laptop is Goed, het is een snelle laptop en word niet warm.
Het mindere aan deze laptop is toch de prijs aangezien een mac altijd iets duurder is dan een gemiddelde laptop.
Het is wel een hele betrouwbare laptop.
Featureset:
De Featureset is opzich wel prima, het enige jammere is dat er geen HDMI poort op zit en dat je dus zelf een kabel moet bijkopen om hem aan te kunnen sluiten op een TV of monitor via HDMI.
Tevens zit er geen VGA of DVI poort op.
De resolutie van de monitor is prima voor een laptop maar het is wel jammer dat je het geheugen niet zomaar kan uitbereiden.
Prestaties:
De prestaties van deze macbook is echt prima, de wifi is prima te doen en de snelheid is ok.
Met de komst van Lion merk ik wel dat hij iets trager is geworden dan Snow leopard maar ik krijg nog geen agressie van de snelheid.
Beeldkwaliteit:
De beeldkwaliteit is prima, ook prima bij daglicht.
Wel vind ik dat het beeld snel vies word.
Bouwkwaliteit en robuustheid:
Wat ik jammer vind aan deze laptop is dat hij van plastic gemaakt is welke snel kleine haarscheurtjes
doet geven.
Vooral aan de zijkant van de laptop voel je gewoon als hij beschadigd is.
Hier mag apple dus nog wel iets aan verbeteren.
Ergonomie:
De ergonomie is prima, het heeft een gebruiksvriendelijke layout, wel is het wennen als je
van een pc naar mac gaat, maar dat leert snel.
Sommige tekens die op mijn toetsenbord staan vind ik nog wel onnodig.
Warmte- en geluidsproductie:
De laptop is erg stil en word ook niet snel warm.
De laptop heeft ook een goede stroom van warmte zodat je daar geen last van hebt.
Mobiliteit en accuduur:
Mobiliteit en de accuduur is iets waar ik mijn laptops op uitzoek,
Voor mij is het namelijk belangrijk dat ik mobiel kan bewegen.
Ik kan prima 7 / 8 uur met mijn laptop bezig zijn voor ik moet her opladen.
Prijs:
De prijzen voor macs zijn over het algemeen iets hoger dan een gemiddelde pc.
Dit is iets waar je wel over moet nadenken of het jou waard is.
Mij was het de prijs waard, maar had ik het natuurlijk graag gezien dat het iets lager was.

Mijn laptop word gebruikt voor het programmeren in xcode, en ik ben een grootverbruiker
van Photoshop.
Mijn laptop word over het algemeen gebruikt in de trein of op mijn werk.
Maar thuis wil ik hem eigenlijk ook altijd wel gebruiken.

Heb jij ook een Apple MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010)?

Je zegt wel dat Apple iets aan de bouwkwaliteit mag doen maar als je het nieuws een beetje gevolgd hebt kon je gehoord hebben dat deze Macbook uit de verkoop gaat.
Helaas zal Apple dus niet meer de bouwkwaliteit verbeteren.
Een beetje erg kale review als je het mij vraagt. Er is nauwelijks iets onderbouwt.

Bijv.:
- Waarom is de notebook betrouwbaar?
- Je zegt wat er niet op zit kwa beeldschermaansluitingen, maar wat zit er dan wel op (Mini Display Port in dit geval wat met een verloopje naar DVI of HDMI kan)?
- De WiFi-snelheid is ok, maar wat is ok? Vind jij bijv. 20 Mbps al ok?

Er word wel een beetje verwacht dat je je review uitschrijft. Een goede review is snel 3x zo groot, bevat plaatjes en vooral ook veel feiten. Bijv. mijn MacBook Pro haalt de 60 Mbps van mijn internetverbinding prima, dan weten mensen i.i.g. dat 60 Mbps goed te doen is.
Het geheugen van een MacBook is juist heel makkelijk uit te breiden.

Verder mis ik toch wel veel zaken. Is dit bijvoorbeeld de standaard laptop of heb je Apple dingen laten uitbreiden?
VGA of DVI gebruiken gaat op dezelfde manier als HDMI: met een verloopje dat bij Apple heel erg duur is maar via eBay voor een paar euro uit Taiwan te halen is (zoals al opgemerkt door BDHowner. :)
Hoe lang gebruik je Lion al? Het is pas een paar dagen uit, dus hoe kun je dan een goede conclusie trekken over de snelheid?

Etc. etc. Eigenlijk een halve ster wat mij betreft.