BenQ FP71E+ (17", 8ms, D-sub/DVI) Review

HENNESSY 23 april 2005, 165 views

BenQ FP71E+ (17", 8ms, D-sub/DVI)

Pluspunten

• Geen ghosting
  • DVI aansluiting

Minpunten

• Niet zo vloeiend als CRT (merkbaar)

Omdat ik veel games speel zocht ik naar een "snelle" TFT en volgens reviews bleek deze BenQ een goeie te zijn voor het gamen.

Tijdens het spelen treed er geen merkbare ghosting op, maar gamers die "snelle" 3d-schiet spellen spelen zullen gauw merken dat een (goeie) CRT veel vloeiender beeld geeft.

Met deze 8ms TFT lijkt het alsof je altijd met ~60 FPS speelt, wat voor de meeste mensen prima is. Maar bijvoorbeeld bij Quake 3 kan je merken dat het mikken niet zo vloeiend en direct gaat als op een CRT.

Als je spellen voor "fun" speelt is deze TFT prima maar als je in competities wilt spelen op hoog niveau dan raadt ik deze monitor af.

Beeldkwaliteit is verder goed, alleen op non-native resoluties word alles een beetje wazig.

• XFX Geforce 6600 GT AGP
  • Windows XP

Heb jij ook een BenQ FP71E+ (17", 8ms, D-sub/DVI)?